استرالیا – جورجیا: جام جهانی راگبی 2023 – زنده | جام جهانی راگبی 2023

رویدادهای مهم

استرالیا 21-3 جورجیا (قلم دونالدسون) با ادامه جدول امتیازات استرالیا، بن دونالدسون سه امتیاز را به راحتی تبدیل کرد و تعداد امتیازات شخصی خود را به 11 رساند.

دقیقه 29: وقتی استرالیا تلاش می کند تا زمین را بالا ببرد، لوبژانیدزه بازوی خود را دور شانه تیت مک درموت قرار می دهد تا نیمه هجومی را تکل کند. کنترل برای تکل بالا وجود دارد، اما این فقط یک پنالتی است…

دقیقه 27: استرالیا امیدوار است که با یک ضربه هافبک پنالتی دریافت کند، اما لوک پیرس علاقه ای به این موضوع ندارد و در عوض این بازی را دوباره تنظیم می کند. در ضمن بیرون 35 درجه هست و یه باد هم نمیاد. مرد ما در پاریس، راب کیتسون، ورزشگاه دو فرانس را «شبیه یک مایکروویو بتنی غول‌پیکر به نظر می‌رسد»، اگر این ایده به شما می‌دهد.

25 دقیقه: زمانی که ناواقانیتاواس نتواند ضربه بلند چرخشی لوبژانیدزه را بالا ببرد، نگاهی اجمالی به آنچه که آنها می توانند در اینجا انجام دهند، می بینیم. گرجستان توپ را به سمت نینیاشویلی می زند، او تابوتسادزه را پیدا می کند و از جناحین شوت می کند و کاملاً به پایین زمین می رود. خوشبختانه برای استرالیا، دونالدسون پیش از رسیدن به آنجا، پشت خط را جارو می کند.

22 دقیقه: گرجستان از نظر دفاعی سوال برانگیز بود. آیا آنها می توانند چیزی تهاجمی داشته باشند؟ واقعاً نه – یک لمس عمیق منجر به تیم استرالیا می شود که والابی ها به راحتی برنده می شوند. در حرکت بعدی خود به جلو، جورجیا توپ را برگرداند و آنها هرگز بهبود نیافتند.

استرالیا 18-3 جورجیا (توسط دونالدسون): والابی ها از امتیاز پنالتی برای آفساید برخوردار بودند و پس از بررسی یک بازی دیگر، آنها تصمیم گرفتند که سه امتیاز را به قانون اساسی ببرند – و فاصله همچنان رو به افزایش است.

هواداران استرالیایی پس از ضربه پنالتی جشن گرفتند. عکس: سارا میسونیر/رویترز

19 دقیقه: آیا استرالیا می تواند راهی متفاوت برای عبور از رقبای خود پیدا کند؟ آنها قدرت تیم گرجستان را در حمله آزمایش می‌کنند، زیرا اسکلتون آنها را به سمت خط می‌کشد – اما تانیلیا توپو اعتراف می‌کند که هنگام پایین آوردن توپ ضربه‌ای زده است.

مارک ناواکانیتاواز استرالیایی بازی مقابل گرجستان را تماشا می کند.
مارک ناواکانیتاواز استرالیایی در طول نزاع تماشا می کند. عکس: استفانی لکوک/رویترز

17 دقیقه: این تیم جوان استرالیایی در حال کسب اعتماد به نفس است که نواکانیتاواسه و پتایا توپ را بین خود می چرخانند و دست گرجستان را روی خط خالی می کنند. حمله استرالیا در پنج متری…

15 دقیقه: شوت مورب ناشیانه ناواکانیتاواز باعث شد که ماتکاوا به طرز ناشیانه ای تلاش کند تا توپ را پشت خط تلاش بکشد. برخلاف انتظار، شروعی تند از گرجستان.

استرالیا 15-3 جورجیا (پنالتی دونالدسون) حتی از آن فاصله هم جای هیچ تردیدی نیست. دونالدسون توسط جونز به جای اندرو کلاوی به خدمت گرفته شد، تا حدی برای ایجاد یک گل پنالتی ثابت، و او شروع خوبی در آنجا داشت.

12 دقیقه: این یک شروع سریع از استرالیا و یک ناامیدی برای گرجستان بود، که واقعاً نیاز به غلبه بر حریفان خود داشت. در عوض، شروعی پر از خطا بود. اولین پنالتی دریافت شده باعث شد تا دونالدسون از فاصله 46 یاردی گلزنی کند.

برای امتحان! استرالیا 12-3 جورجیا (Nawaqanitawase 9′)

باشه پس! دست‌های سریع Kerevi و Petaia قبل از اینکه مارک نواکانیتاواس فضا پیدا کند و از گوشه سمت راست شیرجه بزند، Wallabies را به جلو نگه می‌دارد! او در 10 دقیقه دو تلاش را به ثمر رساند و این بار دونالدسون اضافه های سخت را انجام داد.

مارک نواکانیتاوازه استرالیایی دومین تلاش خود را مقابل گرجستان به ثمر رساند.
مارک نواکانیتاوازه استرالیایی دومین تلاش خود را به ثمر رساند. عکس: استفانی لکوک/رویترز

8 دقیقه: پس از اولین حمله از جمله حملات تنبیهی فراوان، Koroibete با یک شوت ضعیف از جورجیا حرکت فوق العاده ای در زمین انجام می دهد. اما گزینه های آنها محدود است و گرجستان تلاش می کند تا حمله را متوقف کند …

استرالیا 5-3 گرجستان: ماتکاوا از فاصله 25 متری پنالتی را به ثمر رساند و اختلاف امتیاز از احتمالاً هفت امتیاز به دو امتیاز کاهش یافت.

4 دقیقه: حتی خبرهای خوب بیشتری برای جورجیا وجود دارد زیرا بن دونالدسون تبدیل از بیرون را از دست داد و ضربه گوردون به سمت پایین برگشت. سپس نیمه پرنده در هوا با لوبژانیدزه تماس می گیرد که سعی می کند توپ را پس بگیرد. پنالتی به گرجستان!

برای امتحان! استرالیا 5-0 گرجستان (پتایا 2′)

خوشبختانه این خیلی طول نکشید. جورجیا از همان ابتدا نتوانست خطوط خود را پاک کند و وقتی استرالیا دوباره به جلو فشار آورد، قبل از اینکه مک درموت توپ را از کنار دو مدافع عبور دهد و به سمت جردن پتایا که گلزنی کرد، شکاف هایی در دفاع پیدا کرد.

جردن پتایا، مرکز بیرونی استرالیا، در جریان بازی گروه C جام جهانی راگبی فرانسه 2023 بین استرالیا و گرجستان در ورزشگاه سنت دنیس، شیرجه می زند و گل می زند.
جردن پتایا، مرکز خارجی استرالیا به میدان می‌آید تا والابی‌ها را خیلی زود پیش بیاورد. عکس: میگل مدینه/ خبرگزاری فرانسه/ گتی ایماژ

در اینجا ما می رویم!

والابی‌ها در رنگ‌های سنتی طلایی و سبز، ما را با لباس‌های سفید کاملاً با گرجستان می‌برند.

زمان سرودها فرا رسیده است، در حالی که هر دو تیم در ورزشگاه پرآشوب استاددو فرانس صف آرایی کرده اند. “Advance Australia Fair” با یک ارائه کامل دنبال می شود “تاویسوپلبا” (“آزادی”) – سرود در سال 2004 پس از انقلاب بدون خون گرجستان به تصویب رسید.

بازیکنان استرالیا و گرجستان برای سرود قبل از مسابقه صف می کشند.
وقت سرود است. عکس: سارا میسونیر/رویترز

17 نفر از تیم 23 نفره ادی جونز قبلاً در جام جهانی بازی نکرده بودند. یک تیم جوان و با استعداد بدون تجربه بازی بزرگ. جونز آماده سازی خود را تا سال 2027، زمانی که میزبان مسابقات خواهد بود، ادامه می دهد.

برعکس، گرجستان تجربه جام جهانی را در تیم خود متشکل از 14 بازیکن از لیگ برتر 14 فرانسه، قوی ترین لیگ نیمکره شمالی، دارد. آنها همچنین جو ورسلی برنده جام جهانی 2003 را در تیم پشتیبان خود قرار دادند.

این اولین بار نیست که ادی جونز به عنوان هیجان انگیزترین مرد تیمش به جام جهانی می رود. جاناتان لیو می نویسد، اما اگر بازیکنان نیز به آن اعتقاد داشته باشند، می تواند کارساز باشد.

در اینجا آنگوس فونتین در مورد امیدهای استرالیا در جام جهانی است:

ورود ما روی Wallabies متمرکز بود، اما تیمی که امروز تلاش می‌کند شوک ایجاد کند چطور؟ گرجستان برای ششمین سال متوالی در جام جهانی حضور دارد و اگرچه هرگز از مرحله استخر فراتر نرفته است، اما موفقیت خود را با دو برد در سال 2015 و قهرمانی انفرادی در سال های 2007، 2011 و 2019 حفظ کرده است.

خبر بد این است که للو در آخرین بازی ژاپن در بازی های استخر خود مقابل استرالیا، ولز و فیجی شکست خورده بود. آنها مطمئناً این بار قوی‌تر هستند و ادعای شش ملت خود را با یک پیروزی تاریخی در سال گذشته در کاردیف تقویت کردند. قدرت سنتی گروه آنها با استعدادهای بک فیلد مانند داویت نینیاشویلی، مدافع کناری 21 ساله، که می تواند این مسابقات را روشن کند، تکمیل می شود.

این دو که در رتبه یازدهم جهان و نهمین در استرالیا قرار دارند، با وجود پیشرفت در فرم و مبارزات مداوم والابی ها، هنوز هم همچنان در بین بازیکنان خارجی هستند. اما آنها احتمالاً هرگز فرصتی بهتر از امروز نداشته اند که قهرمانان سابق جهان را شوکه کنند و این شانس ها در این ورزش زیاد اتفاق نمی افتد.

میخائیل گاچیلادزه مطمئنا بهترین سبیل مسابقات گرجستان را دارد.
میخائیل گاچیلادزه مطمئنا بهترین سبیل مسابقات گرجستان را دارد. عکس: دیوید راموس/ورلد راگبی/گتی ایماژ

در گروه A یک مسابقه بی طرف دیگر وجود داشت: ایتالیا آنها در هفت تلاش می دوند در حالی که می زنند نامیبیا 52-8. فکر کردن به تیمی منزوی تر از آتزوری از نظر کیفیت در این جام جهانی سخت است. آنها قطعا اروگوئه را شکست خواهند داد، اما بعید است مقابل فرانسه یا نیوزلند پیروز شوند.

ایرلند اولین تلاش خود را مقابل رومانی در بوردو واگذار کرد، اما از آن زمان ترافیک یک طرفه بوده است. تیم شماره 1 جهان اکنون رهبری می کند 61-8 68-8 در 10 دقیقه مانده به پایان بازی.

اخبار تیم

استرالیا: دونالدسون، نواکانیتاواس، پتایا، کروی، کورویبته، گوردون، مک درموت. بل، پورکی، توپو، آرنولد، اسکلتون (c)، مک‌ریت، هوپر، والنتینی.

جایگزین ها: Faessler، Schupp، Nonggorr، Leota، Gleeson، White، Foketi، Vunivalu

گرجستان: نینیاشویلی، تابوتسادزه؛ Tapladze، Sharikadze (c)، Modebadze، Matkava، Lobzhanidze; ابولادزه، ماموکاشویلی، پاپیدزه، چیشویلی، میکاوتادزه، جالاغونیا، ایوانیشویلی، گورگادزه.

جایگزین ها: زامتارادزه، گوگیچاشویلی، گیگاشویلی، جایانی، تسوتسکیریدزه، آپراسیدزه، آبژاندادزه، کوسلادزه.

پیشگفتار

آیا نظم قدیمی اتحادیه راگبی در شرف متزلزل شدن است؟ اکثر روایت هفته‌های ابتدایی جام جهانی بر روی غول‌های تاخیری و زمین‌خورده بازی متمرکز شده است و اینکه آیا آنها متوجه حضور تیم ملی در سطح 2 در آینه عقب شده‌اند یا خیر. تیم هایی که قدردان راهی بهتر به فینال بودند، اکنون نگران راهیابی به یک چهارم نهایی هستند.

استرالیا که در سال های 1991 و 1999 قهرمان شد، مطمئناً جزو این گروه است. تیم ادی جونز در میان مدعیان صدرنشینی در گروه C هستند، اما رقابت جدی دارند. ولز، فیجی (تیم برتر در استخر) و حریفان امروز گرجستان راه خود را به مرحله یک چهارم نهایی خواهند دید. والابی ها که در پنج مسابقه تحت مدیریت جونز پیروز نشده اند، غول هایی هستند که با اولین منجنیق نابود می شوند.

سه گانه افتتاحیه جورجیا، فیجی و سپس ولز (قبل از رویارویی با تیم های خارج از استخر، پرتغال) جایی برای پنهان شدن به جونز و تیم تازه کارش نمی دهد – اما این به خوبی به سرمربی تیم کمک خواهد کرد. جونز قبلاً جادوی جام جهانی را با انگلیس، ژاپن، آفریقای جنوبی و بله، استرالیا در بطری بسته بود و ممکن است دوباره اتفاق بیفتد. امیدهای زیاد و انتظارات کم فراوان است، اما امروز نگاهی به واقعیت خواهیم انداخت. زمان شروع ساعت 17:00 GMT است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *