اسپرز و آرسنال برتری بیشتری دارند اما ذهنیت دربی ممکن است مهمتر از فرم باشد | انبار مهمات

آ.پس از شکست آرسنال توسط استون ویلا و حذف از چمپیونزلیگ در همان هفته، پیشنهاداتی وجود داشت که فصل در معرض خطر فروپاشی قرار داشت. از آن زمان آنها در ولوز پیروز شده اند و چلسی را شکست داده اند، اما روز یکشنبه با یک آزمون بزرگ هویت خود در برابر رقیب اصلی تاتنهام روبرو خواهند شد.

این بازی فقط در مورد تیمی نیست که برای قهرمانی می‌جنگد و به تیمی می‌رود که قصد دارد به لیگ قهرمانان راه یابد. در دربی چیزهای بیشتری در خطر است. فقط از لیورپول بپرس. تأثیر خصومت در مسابقات بالقوه تعیین کننده فصل را نباید دست کم گرفت. تاتنهام به دنبال کاهش شانس آرسنال برای کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر برای اولین بار در 20 سال گذشته خواهد بود.

هیچ‌کس نمی‌خواهد مقابل نزدیک‌ترین همسایه‌اش شکست بخورد، و با مزیت اضافی که این مسابقه به ارمغان می‌آورد، مطمئناً یک مبارزه شدید خواهد بود. بیشتر تمرکز روی آرسنال است، اما تاتنهام با دو بازی کمتر با ویا رده چهارمی شش امتیاز فاصله دارد. آنها چیزهای زیادی برای بازی کردن دارند و بازیکنان و هواداران به خوبی از این موضوع آگاه هستند.

دربی ها زمانی که بازی می کردم ذهنم را متمرکز می کرد. من قبلاً به عواقب از دست دادن در طول توسعه فکر می کردم. ایده دیدن طرفداران رقیب که روزها در شبکه های اجتماعی جشن می گیرند و به خود می بالند، من را ناراحت می کند. نفس من هرگز نمی خواست این را تجربه کند، و این منبع الهام خوبی بود برای کمک به افزایش کارها تا آن یا دو درصد بالقوه بحرانی. تقریباً ترس خاصی از مواجه شدن با عواقب عدم برنده شدن وجود داشت و انتقال آن مهم بود.

آرسنال شخصیت بزرگی را برای بهبودی پس از ناکامی های خود نشان داده است و پیروزی در اسپرز بر روی شتاب آنها خواهد بود. بازی های آنها بعد از یکشنبه – برابر بورنموث، منچستریونایتد و اورتون – قابل برد هستند، در حالی که دیدار از تاتنهام بزرگترین وظیفه آنها باقی مانده است و نتیجه می تواند جایگاه نهایی آنها را تعیین کند. این فشار را افزایش می دهد، اما آرسنال به مقابله با آن عادت کرده است.

بازیکنان میکل آرتتا باید در یک محیط گرم خنک بمانند. یک خط باریک بین آماده بودن برای مسابقه و اجازه دادن به احساسات برای دیکته کردن عملکرد وجود دارد. این بار یک سال پیش، آرسنال بازی مشابهی را در منچستر سیتی انجام داد، با نتیجه 4-1 شکست خورد و 5 امتیاز کمتر از قهرمانان به پایان رسید، اما آنها تجربه بیشتری در رقابت با ظروف نقره ای دارند، و شما را به تیمی قوی تر تبدیل می کند وضعیت. نسبت به 12 ماه پیش وضعیت بهتری دارد. این گروهی است که می داند برای عبور از این مرحله چه باید کرد. مهمترین چیز در دربی شمال لندن نتیجه است نه عملکرد.

تاتنهام پس از شکست 4-0 مقابل نیوکاسل، دو هفته استراحت کرد. دو هفته زمان کافی برای تأمل، تجدید قوا و حرکت رو به جلو است، اما من ترجیح می‌دهم در اردوی آرسنال باشم، جایی که بازی‌ها غلیظ و سریع می‌آیند و شتاب و ریتم ارائه می‌دهند. آنها از آخرین باری که تاتنهام با عصبانیت به توپ ضربه زد، چهار بار بازی کرده اند. خیلی ها خواهند گفت که تاتنهام تازه تر است، اما من معتقدم بهتر است به بازی های بعدی ادامه دهیم تا اینکه منتظر بازی بعدی باشیم، به خصوص با توجه به دو برد آخر آرسنال.

کای هاورتز اولین گل از دو گل خود را در پیروزی آرسنال مقابل چلسی در روز سه شنبه جشن گرفت. عکس: تام جنکینز/ گاردین

برد در وولوز بهترین عملکرد آرسنال نبود، اما کمک کرد تا دو شکست قبلی از سیستم خارج شود و یک تقویت ذهنی بسیار عالی ایجاد کند. ادامه این روند با زدن 5 گل به چلسی، بهبود تفاضل گل و بسته نگه داشتن دروازه، به وضعیت مثبت می افزاید، اما پیروزی در دربی اغلب بیشتر به ذهنیت بستگی دارد تا فرم.

از معرفی خبرنامه گذشته بگذرید

تاتنهام باید با احساسات پیش روی آرسنال در مراحل اولیه بازی کند و آنها را از نظر فیزیکی آزمایش کند. آنها باید همه بازیکنان دفاع چپ را آزمایش کنند زیرا این یک ضعف جزئی برای آرسنال است و آنگه پستکوگلو بازیکنان مناسبی برای هدف قرار دادن آن دارد. اونای امری و استون ویلا نشان داده اند که می توان با برنامه بازی درست برای آرسنال بازی کرد و پستکوگلو حتی اگر سبک متفاوتی داشته باشد، به آن توجه خواهد کرد. او می داند که شجاعت در توپ ضروری است.

ویا و بایرن آرسنال را خفه کردند، وولوز برای دوره های طولانی. در زره آرتتا تکه هایی وجود دارد زیرا شیوه بازی او بسیار ساختار یافته است. به عنوان مثال، اگر تاتنهام قرار باشد یک ضربه گل بزند، آرسنال می‌داند که باید در چه موقعیت‌هایی قرار بگیرد تا توپ را پس بگیرد. کمک به آنها از یک سو و مخالفان باهوش از سوی دیگر می تواند راه هایی برای مبارزه با این سازمان دفاعی هنجاری بیابد. ویا از این فرصت برای ایجاد مشکلات غیرمنتظره استفاده کرد و آرسنال برای یافتن راه حل تلاش کرد. در بازی برگشت بایرن مونیخ، برنامه توماس توخل برای دفاع متفاوت در سمت راست و چپ مانع از بازی آرسنال شد و این تیم در تطبیق با مشکل مواجه شد.

عنوان قهرمانی این آخر هفته قطعی نخواهد شد، اما آرسنال در صورت عبور از تاتنهام، خود را در موقعیت بسیار قوی قرار خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *