“بسیار منحرف”: زنان به دنبال جوایز برابر در فوتبال استرالیای جنوبی هستند | فوتبال زنان

زمانی که ماتیلداها کشور را مجذوب خود کردند و فریاد برابری جنسیتی را در جوایز فیفا برای جام‌های جهانی آینده پیش بردند، جامعه فوتبال از بهترین بازیکنان زن استرالیا حمایت کرد. اما زنانی نیز در لیگ های برتر کشور، لیگ های تغذیه کشور، بازی می کردند. برای زنان و مردان لیگ A، آنها می گویند که به دلیل تفاوت “عقب افتاده” در پرداخت جوایز با رفتار نابرابر مواجه می شوند.

در استرالیای جنوبی، بازیکنان لیگ برتر ملی زنان (WNPL) برای کمتر از یک سوم پول جایزه ای که مردان در لیگ برتر ملی این ایالت (NPL) بازی می کنند، رقابت می کنند.

فوتبال استرالیای جنوبی مقررات مسابقات سال 2023 بیان می‌کند که انجمن مبلغ 18000 دلار جایزه به تیم NPL مردان که در فینال بزرگ برنده می‌شود، ارائه می‌کند، در حالی که تیم معادل زنان فقط 5000 دلار دریافت می‌کند. مجموع پول جایزه اختصاص داده شده به تیم های NPL مردان در SA 53000 دلار در مقابل 12500 دلار برای تیم های WNPL است.

ایزابل هاجسون، کاپیتان آدلاید یونایتد ALW و مانند بسیاری از بازیکنان زن استرالیایی که بین ماه های مارس و سپتامبر در WNPL بازی کردند، گفت: “این بسیار نابهنجار است و هیچ معنایی ندارد.”

او گفت: «آنها در مورد برابری، جام جهانی زنان، و اینکه چقدر فوتبال زنان عالی است صحبت می‌کنند، و بعد مشخصاً بیشتر از ما به مردان جایزه می‌دهند.

مقررات عملیاتی سایر انجمن های ایالتی، از جمله فوتبال استرالیای غربی و فوتبال نیو ساوت ولز، نشان می دهد که پول جایزه بین تیم های NPL مردان و زنان برابر است. فوتبال کوئینزلند گفت به تیم های WNPL و NPL جایزه ارائه نمی کند. همچنین به نظر می رسد که با Football Northern NSW، یک انجمن کوچکتر که مناطق شمالی ایالت را که تحت پوشش Football NSW نیستند، دستمزد وجود دارد. رقابت مردان برای 1500 دلار 10000 دلار می گیرند زنان.

راشل کویگلی، بازیکن برتر WNPL وست آدلاید در سال 2022، گفت که متوجه نبود شکاف پولی جایزه چقدر زیاد است.

او گفت: «فکر می‌کنم باید در این مورد بیشتر صحبت کنیم.

“فکر می‌کنم قطعاً باعث می‌شود که احساس کنیم زنان به اندازه کافی خوب نیستند، اینکه ما کمی بی‌ارزش هستیم… به خصوص بعد از اینکه چقدر در جام جهانی موفق بوده‌ایم، باید نشان دهیم که راه و تشویقی وجود دارد. برای زنان در ورزش.”

ماتیلداس در ویدئویی که چند روز قبل از شروع جام جهانی منتشر شده است، فیفا را به خاطر جایزه نقدی هدف قرار می دهد – ویدئو

WNPL و NPL تغذیه کننده های لیگ حرفه ای A استرالیا هستند. اینها برترین لیگ های فوتبال مستقر در ایالت هستند و بسیاری از بازیکنان با قراردادهای پرداختی کار می کنند. در لیگ A هیچ جایزه ای وجود ندارد، اما فوتبال استرالیا الزام می کند که حداقل دستمزد قرارداد برای مردان و زنان اعمال شود.

بر خلاف لیگ A، که در آن مردان یک فصل کمی طولانی‌تر دارند، فصل‌های SA WNPL و NPL طول یکسانی دارند و باشگاه‌ها به تعهد و سرمایه‌گذاری یکسانی از بازیکنان زن و مرد نیاز دارند.

هاجسون گفت: «این دقیقاً همان برنامه است. ما در همان امکانات تمرین می کنیم، شب ها در هفته تمرین می کنیم. اما وقتی در فینال بزرگ پیروز می شویم، پنج گرند می گیریم و آنها 18 گرند می گیرند.

شما به تأثیری که ماتیلداها داشته اند نگاه می کنید، و این بسیار واضح است. اما وقتی به تیم ها و باشگاه های NPL محلی خود نفوذ می کنید، پیام این است: آنها برابر نیستند.”

از تبلیغات قبلی خبرنامه رد شوید

ماتیلداها از سال 2019 حداقل دستمزد قراردادی برابر با Socceroos دریافت می کنند و فوتبال استرالیا از سال 2023 همان حداقل درصد جوایز را به ماتیلداها منتقل می کند که همتایان مرد خود. فیفا همچنین اعلام کرد که تلاش خواهد کرد تا به برابری جوایز مردان و زنان دست یابد. مسابقات زنان تا سال 2027.

تریسی جنکینز، مربی سابق تالار مشاهیر فوتبال ماتیلدا و استرالیای جنوبی، به مدت 20 سال در سطح WNPL مربیگری کرده است و گفت که از شکاف جوایز جنسیتی در فوتبال SA و شمال NSW بی اطلاع است، اما نگران پیامی است که ارسال می کند.

او گفت: “در این فرآیند تصمیم گیری و پیرامون آن به شفافیت نیاز است.” «در نهایت، ما می خواهیم زنان حقوق برابر دریافت کنند. آنها آنجا بازی می کنند، همان عزم را در همان رقابت نشان می دهند.»

فوتبال استرالیای جنوبی به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

کاترین هیلدیارد، وزیر ورزش SA، گفت که فوتبال استرالیای جنوبی بودجه دولتی دریافت می کند زیرا این شرط را برآورده می کند که حداقل 40 درصد از اعضای هیئت مدیره آن زن باشند. هیلدیارد پیشنهاد کرد که حرکت هایی برای کاهش شکاف پولی جایزه وجود دارد.

او گفت: “ما سازمان ها را تشویق خواهیم کرد تا جوایز مساوی را ایجاد کنند و خوشحالیم که Football SA در حال بررسی این کار است.”

سخنگوی فوتبال استرالیا اعلام کرد که ساختار پولی وام های غیرجاری توسط فدراسیون های عضو تعیین می شود و افزود که “سرعت تغییرات اغلب منعکس کننده عوامل محلی است”.

آنها گفتند: “پول جایزه مستقیماً با ماهیت رقابت درگیر، از جمله هزینه های مجوز، و به طور کلی اینکه بازیکنان قراردادهای حرفه ای، نیمه حرفه ای یا آماتور با باشگاه مورد نظر خود دارند، مرتبط است.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *