توجه دورتموند: پاری سن ژرمن در زمان مناسب خوب می آید | پاری سن ژرمن

تی.این وضعیتی بود که پاریسن ژرمن چهارشنبه شب در استادیوم دو موستوار با آن روبرو شد: لوئیز انریکه تیمی را به شدت چرخش فرستاد، میهمانان تقریباً قهرمانی لیگ را تضمین کردند و آنها به تیم لوریان پر از بازیکنان با استعداد رفتند و با مشکل مواجه شدند. برای ماندن در بالاترین پرواز به نظر می رسید این دستوری برای از دست دادن امتیاز است و نمونه ای از آن وجود دارد: پاری سن ژرمن پایان فصل گذشته را با تساوی مقابل استراسبورگ و شکست در خانه مقابل کلرمون به پایان رساند. نتیجه اخیر مطمئناً جشن قهرمانی در پارک دو پرنس را کاهش داد.

اما اگرچه اشرف حکیمی، وارن زائر امری، مارکینیوس، بردلی بارکولا و ویتینیا به بریتانی سفر نکردند، رهبران حتی پلک هم نزدند. یک گل از کیلیان امباپه و عثمان دمبله بیش از آن چیزی بود که PSG برای غلبه بر بدبختی نیاز داشت. مرلوس به شمشیر، 4-1.

بله، می توان ادعا کرد که لوریان تیمی است که بدترین خط دفاعی در لیگ را دارد، اما آنها در این فصل بیش از سهم خود شگفتی های خود را داشته اند، از جمله دو برابر رن و یک جفت تساوی مقابل موناکو رتبه دوم. . علاوه بر این، اینطور نیست که PSG در هفته های اخیر مالیات نگرفته باشد. جدا از برد چشمگیرشان مقابل بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا، آنها روز یکشنبه با رقبای سرسخت لیون نیز روبرو شدند (همچنین با پیروزی 4-1) و از یک منظر می‌توانستند آنها را ببخشند. به دیدار هفته آینده ما مقابل بوروسیا دورتموند.

این نگرانی وجود نداشت و این بازی بیشتر از پیروزی مقابل لیون نشان داد که تیم لوئیس انریکه چقدر متمرکز و گرسنه است. علیرغم معرفی یک جفت بازیکن جوان در سنی مایولو و یورام زاگ، که دوره قبلی آنها در لیگ 1 در مجموع کمتر از 200 دقیقه بوده است، آنها کاملاً از تیم خانگی خود پیشی گرفته اند.

پس آیا این تیم بالاخره آماده شکستن اردک های خود در لیگ قهرمانان است؟ بر اساس این شواهد، شاید اینطور باشد. بله، کیفیت حریف البته یک عامل تخفیف است، اما آنها با زدن 15 گل در 4 بازی اخیر خود، آتش هجومی را شعله ور می کنند که مشابه آن در اروپا کم است، علی رغم چرخش سنگین ذکر شده در بالا.

امباپه البته بخشی از آن بود و در روز چهارشنبه پس از اینکه در روز یکشنبه به عنوان یک تعویض استفاده نشده بود، تاثیرگذار بود، اما بیش از هر چیز این نشان دهنده عمق و توانایی تیم در ارائه گزینه های مختلف در حمله است. درست است که همه خریدهایی که آنها برای احیای هسته تهاجمی سالخورده خود انجام داده اند موفقیت آمیز نبوده اند – هوگو اکیتیکه فاحش ترین اشتباه در این زمینه بود – اما هیئت داوران مطمئناً در مورد راندال کولو موانی که گاهی شبیه راندال کولو موانی به نظر می رسد نمی باشد. . تلاش برای راحتی تاکتیکی تحت لوئیس انریکه.

کیلیان امباپه (سمت راست) و گونسالو راموس پس از یک فرصت التماس کننده واکنش نشان دادند، اما این زوج اخیرا در فرم خوبی بوده اند. عکس: دیمین مایر/ خبرگزاری فرانسه/ گتی ایماژ

با وجود این، اگرچه اکثر فصل طول کشیده تا گرد هم آیند، این تیم پس از خرید دمبله، گونسالو راموس و بارکولا در تابستان گذشته، به طور فزاینده‌ای در گزینه‌های تهاجمی خود عمیق و متنوع به نظر می‌رسد.

دمبله در این فصل در مقاطعی چهره ناامید کننده ای را نشان می دهد و حتی به دلیل گلزنی نکردن مورد تمسخر قرار گرفته است (دومین بازی او در فصل در بازی برگشت مقابل بارسلونا بود). اما اکنون، در چهار بازی از سه بازی این ماه، او هر ذره به سیم زنده بازیکنی نگاه می کند که با او قرارداد بسته است. هیچ کس در لیگ 1 بیش از 8 پاس گل ندارد و فقط ادون ژگروا از لیل دریبل های بیشتری دارد.

در واقع، دمبله ممکن است در فصل قبلی خود در لیگ 1، 12 گل برای رن به ثمر رسانده باشد، اما او در هیچ یک از 7 فصل بین دو فصل در آلمان یا اسپانیا موفق به رسیدن به رقم دو رقمی نشده است. او بازیکنی نیست که اهداف مشخصی برای خود داشته باشد و به نظر می رسد با عادت کردن به نقش خود در این تیم بدون این انتظارات در حال پیشرفت است (و به مرور زمان با امباپه و راموس رابطه کاری برقرار خواهد کرد).

همین موضوع در مورد رامو نیز صدق می کند، که در آخر هفته مقابل لیون عملکرد بسیار خوبی داشت و دو گل به ثمر رساند. ممکن است برای یک بازیکن 50 میلیون یورویی بیش از 10 گل در لیگ مورد انتظار باشد، اما با توجه به اینکه در کمتر از 1200 دقیقه به ثمر رسید، این رقم حتی چشمگیرتر به نظر می رسد. مانند دمبله، به نظر می رسد که او به طور فزاینده ای به خواسته های تاکتیکی لوئیس انریکه عادت کرده است. هفت گل از این 10 گل از ابتدای بهمن ماه به ثمر رسیده است.

در نهایت، به نظر می رسد بارکولا نیز در حال احیای مجدد است. مبلغ درخواستی 45 میلیون یورویی PSG برای وینگر جوان بسیاری را پس از چند ماه حضور چشمگیر در لیون شگفت زده کرد، اما او یکی از اولین بازیکنانی است که اخیراً پس از بهبودی از مصدومیت های آزاردهنده در تیم حضور داشته و در هر دو بازی حضور داشته است گل بزن در دو دور آخر لیگ قهرمانان اروپا و دو لیگ آخر آغاز می شود. مانند دمبله و راموس، این یک روند بوده است، و اگرچه همیشه روند ساده ای نبوده است، اما به نظر می رسد که او و یاران مهاجمش به طور فزاینده ای از فوتبال لذت می برند و در یک طول موج بازی می کنند.

از معرفی خبرنامه گذشته بگذرید

البته امباپه را هم اضافه کنید که با وجود جدایی قریب الوقوعش انگیزه کمتری به نظر نمی رسد و پاری سن ژرمن به اندازه تیم های باقی مانده در لیگ قهرمانان اروپا خطرناک به نظر می رسد. ما می‌توانیم در مقابل نام بردن آنها به‌عنوان محبوب مقاومت کنیم، اما سایر تیم‌های باقی‌مانده در رقابت‌ها چندان خوشحال نخواهند شد که ببینند تیم خرید تابستانی لوئیس انریکه در نهایت به خوبی و در زمان مناسب وارد می‌شود.

نکات صحبت

بالاخره فضای سبز برای موناکو. پس از مقاومت در برابر هجوم میهمان لیل، تیم آسیب دیده و محروم آدی هوتر وارد مسابقه شد تا با نتیجه 1-0 پیروز شود. این نتیجه باعث شد که شاهزاده 5 امتیاز نسبت به برست سوم و شش امتیاز از برست رده سوم فاصله داشته باشد. Les Dogues، چهارمین باقی مانده است. هوتر پس از آن محتاط بود و نیاز به تمرکز بر لیون در این آخر هفته و سه رقیب قدرتمندتر (کلرمون، نانت، مونپلیه) برای پایان فصل را دو چندان کرد، اما آن را “گامی بزرگ به سوی قهرمانی” ارزیابی کرد. لیگ» به واقعیت نزدیکتر است. بعد از دلشکستگی دو فصل اخیر، هوتر شروع به استفاده از این تیم کرده است و اگر مصدومیت های بزرگ (کایو هنریکه، بریل امبولو) و جام ملت های آفریقا نبود، احتمالا می توانستند پاری سن ژرمن را نزدیک تر کنند.

از قهرمانی تا بدنامی: پس از به ثمر رساندن گل های حیاتی از روی نیمکت در دو بازی آخر مارسی، ژان لوئیس گاست به فارس مومباگنا در برابر رقیب سرسخت نیس یک شروع کرد. در حالی که تیم هنوز (به سختی) در رقابت برای کسب رتبه هفتم برتر لیگ 1 بود، او نتوانست به نیمه اول برسد و کارت زرد دوم را در وقت های تلف شده نیمه اول دریافت کرد. مارسی به تساوی رسید و قبل از اینکه ملوین بارد به تساوی برسد پیش افتاد، اما پس از اینکه تیم میزبان برای پنجمین بار در این فصل با 10 نفر به پایان رسید، باید فکر کنید که آیا آنها محکم‌تر در بین هفت تیم برتر قرار خواهند گرفت. رشته های آنها از استاندارد بالاتری برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *