رئیس ECA اصرار دارد به باشگاه های عربستان سعودی اجازه ورود به لیگ قهرمانان را بدهد | فوتبال

ناصر الخلیفی، رئیس اتحادیه باشگاه های اروپا، آب سردی بر این ایده ریخت که تیم های عربستان سعودی در راه رسیدن به یک مکان جدید در لیگ قهرمانان هستند.

رشد سریع و قدرت خرج عظیم لیگ حرفه‌ای عربستان پیشنهاداتی را برانگیخته است که قهرمانان آن را در رقابت‌های برتر اروپا جستجو می‌کنند، که در فصل آینده به یک “سیستم سوئیسی” جدید متشکل از 36 باشگاه گسترش خواهد یافت. ظاهراً مدیران برجسته مشتاق آزمایش این پیشنهاد هستند، اما خلیفی با نفوذ، که همچنین رئیس پاریس سنت ژرمن است، تأکید کرد که چنین حرکتی در افق نیست. با این حال، خلیفی درها را برای تظاهرات مستقل باز گذاشته است، جایی که سوپرجام آتی یوفا در استان خلیج فارس یک مدعی آشکار است.

او در پاسخ به سوالی درباره احتمال حضور باشگاه های عربستانی در جدول گفت: خیلی خیلی سخت است. “امروز ما در تلاش هستیم تا به باشگاه های اروپایی بیشتری اجازه دهیم در رقابت های اروپایی شرکت کنند. باشگاه های کوچک و متوسط ​​این را می خواهند. من نمی بینم که باشگاه های دیگر از خارج به اروپا بیایند. نمی دانم چند سال دیگر چه اتفاقی خواهد افتاد. ، اما امروز نمی بینم کسی از بیرون اینجا بازی کند.

“اگر سوپر جام یا چیزی دیگر وجود دارد، چرا که نه؟ اما بازی در یک تورنمنت در اروپا، اگر اروپایی (باشگاه) نیستید… من نمی توانم این را ببینم.”

خلیفی از گسترش جام جهانی باشگاه‌ها از سال 2025 حمایت کرد که در آن 12 تیم اروپایی در رویدادی با حضور 32 باشگاه به رقابت می‌پردازند، علی‌رغم اینکه تهدید آشکاری برای ثروت و اعتبار لیگ قهرمانان اروپا و همچنین نگرانی‌ها در مورد رفاه بازیکنان در شرایط متورم است. تقویم او گفت: قطعاً من اولین کسی هستم که از بازیکنان محافظت می کنم. اما ما می خواهیم در تورنمنتی بازی کنیم که ارزش بازی کردن را داشته باشد. جام جهانی باشگاه ها یکی از بزرگترین رویدادهای جهان برای من خواهد بود.

باشگاه‌ها روی بازیکنان و زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری زیادی می‌کنند، ما شایسته رقابت‌های خوبی مانند جام جهانی باشگاه‌ها هستیم. این عالی است، بسیار بزرگ خواهد بود. من هم مانند سایر باشگاه‌ها از طرفداران جام جهانی باشگاه‌ها هستم.»

خلیفی پس از جلسه عمومی ECA در برلین صحبت می کرد. جایی که نفوذ مالی باشگاه های عربستانی و عدم امنیت در پرداخت هزینه نقل و انتقالات پشت درهای بسته مورد بحث قرار گرفت. اما او هرگونه تصوری مبنی بر اینکه باشگاه های اروپایی مجموعاً تهدیدی ذاتی ناشی از استفاده از زور عربستان را احساس می کنند را رد کرد.

بیشتر باشگاه ها بازیکنان خود را به آنها فروخته اند، چرا اگر راضی نیستیم بازیکنان خود را به آنها می فروشیم؟ گفت. “آیا خطرناک است؟ اگر از باشگاه ها بپرسید، برخی می گویند بله، برخی می گویند نه، برخی خوشحال هستند، برخی ناراضی هستند. اگر خطری وجود داشته باشد، باشگاه های اروپایی ساکت نمی نشینند. تا اینجای کار من هیچ خطری نمی بینم.”

اوایل روز، خلیفی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که ECA باید “تمرکز خود را روی اروپا، روی باشگاه هایمان” بگذارد. او در جلسه عمومی مجدداً به این سمت انتخاب شد که باعث شد منچسترسیتی در صدر قاره قرار گیرد. مدیر عامل سیتی، فران سوریانو، به عنوان نماینده انحصاری لیگ برتر در هیئت مدیره ECA انتخاب شده است، اتفاقی که به سیتی در فرآیند تصمیم گیری این سازمان می دهد.

از تبلیغات قبلی خبرنامه رد شوید

دیگر انتصابات جدید شامل مارتینا پاولوا از اسپارتا پراگ و میشل کانگ، مالک المپیک لیون فمینین بود که برای دو کرسی هیئت مدیره که برای نمایندگان زن در نظر گرفته شده بود انتخاب شد. پاولوا نیز به عنوان معاون رئیس جمهور منصوب شد. جاش واندر، یکی از بنیانگذاران گروه سرمایه گذاری بحث برانگیز ایالات متحده 777 Partners، که مالک استاندارد لیژ، جنوا و باشگاه فرانسوی سرخ ستاره است، و همچنین دارای اکثریت سهام در هرتابرلین، ملبورن ویکتوری و واسکو دوگاما است، در هیئت مدیره حضور دارد. او نماینده باشگاه بلژیکی است.

جلسه عمومی که برای لحن بحث در مورد آینده فوتبال انتقادی اعلام شد، حتی توسط کسانی که عمیقاً از ECA انتقاد می کردند، به طور گسترده مورد تحسین قرار گرفت. این تا حد زیادی به دلیل بهبود پرداخت‌های همبستگی اعلام شده در روز چهارشنبه برای باشگاه‌هایی بود که به مرحله گروهی رقابت‌های اروپایی واجد شرایط نبودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *