سرزمین دایناسورها: اساس تبعیض جنسی، تنیس در مادرید را تحت الشعاع قرار می دهد | تنیس

دبلیوتنیسورهای زن ممکن است به دلیل ناله جمعی در هنگام بازگشت به پایتخت اسپانیا برای مسابقات آزاد مادرید این هفته بخشیده شوند. نگاهی گذرا به تاریخ این مسابقات مجموعه ای از گاف ها، اتهامات نابرابری و یک جنجال تمام عیار جنسیت گرایی را در سال گذشته نشان می دهد. دقیقاً یکی از نکات برجسته تقویم نیست.

شاید سال جدیدی باشد، اما آن خاطرات هنوز تازه هستند. خودی ها می گویند این مسابقات که یک رویداد WTA 1000 است و یکی از معتبرترین مسابقات قهرمانی سال را ارائه می دهد، توجه بسیاری از بازیکنان برتر زن را به خود جلب کرده است. یک منبع نزدیک به این اکشن گفت: “وقتی چیزی اتفاق می افتد، و همیشه اتفاق می افتد، همه مانند “کلاسیک مادرید” خواهند بود.

سال گذشته نمونه ای از این دست بود. این مسابقات به دلیل به کارگیری دختران مدل با توپ مورد انتقاد قرار گرفت، که در مراحل پایانی رویداد، لباس‌های گشادتر را جایگزین تاپ‌های کراپ کردند.

بحث کیک باعث شد مردم بیشتر صحبت کنند. دو بازیکن برتر تولد خود را در این رویداد جشن گرفتند: پسر طلایی اسپانیا و کارلوس آلکاراز مردان برتر رنکینگ و آرینا سابالنکا شماره 2 جهان از بلاروس. به یکی از آنها یک کیک دو طبقه بزرگ داده شد که دو نفر آن را حمل می کردند. یکی برای یک مراسم باشکوه به زمین اصلی رفت و دیگری کیک ساده‌تری را در بشقاب داخل استادیوم سرو کردند. هیچ جایزه ای برای حدس زدن اینکه چه کسی چه چیزی را دریافت کرده است وجود ندارد.

ویکتوریا آزارنکا شماره 1 سابق جهان در توییتی ابراز ناراحتی کرد و پیشنهاد کرد که این نمایش تصویری از نحوه رفتار متفاوت با بازیکنان انجمن تنیس زنان نسبت به مردان انجمن حرفه ای تنیس در این رویداد است. بیانکا آندریسکو، قهرمان سابق گرند اسلم، موافق است. فلیسیانو لوپز، مدیر مسابقات، در X با آنها مخالفت کرد و گفت که نمی‌داند این همه هیاهو برای چیست، و به پست آزارنکا با عکسی از هولگر رون که کیکی شبیه به سابالنکا دریافت می‌کند، پاسخ داد. انگیزه هرچه که بود، کیک ها و جنجال های عمومی ظاهر خوبی برای مسابقات نبود.

کارلوس آلکاراز و آرینا سابالنکا با کیک های تولد در اندازه های مختلف در اوپن مادرید 2023. عکس: جولیان فینی/گتی ایماژ; هیجان

اواخر هفته، گیلاس روی کیک آمد. برگزارکنندگان مسابقات به آزارنکا و دیگر فینالیست‌هایش در رقابت‌های دونفره – شریک بئاتریز حداد مایا و نایب قهرمانان کوکو گاوف و جسیکا پگولا – از فرصت سخنرانی‌های مرسوم در طول مراسم اهدای جایزه محروم شدند. آزارنکا، قهرمان دو بار، که همچنین یکی از اعضای برجسته شورای بازیکنان WTA است، آن را “غیرقابل قبول” خواند. پگولا افزود: «من نمی‌دانم وقتی همه این تصمیم را گرفتند، در چه قرنی زندگی می‌کردند.

چهار روز طول کشید تا جرارد تسوبانیان رئیس مسابقات عذرخواهی کرد. او گفت که آنها “با WTA برای بازنگری پروتکل های ما کار خواهند کرد و متعهد به بهبود هستند” و قول داد که “این دیگر تکرار نخواهد شد.” شواهدی مبنی بر اینکه آیا دروس آموخته شده است در دو هفته آینده دیده می شود.

در جاهای دیگر در تنیس، نمونه‌های واضح‌تری از نابرابری ساختاری در تورنمنت‌هایی وجود دارد که در آن نابرابری در جوایز بسیار زیاد است یا برنامه‌های مسابقات باعث کاهش ارزش زنان می‌شود. اما مسابقات اوپن مادرید هنوز از سوی برخی از افراد داخلی از اعتبار پایینی برخوردار است. بیشتر از سال گذشته و حدود چند کیک کوچک. این احساسات در مورد زنانی که به عنوان شهروندان درجه دوم رفتار می شوند عمیق است.

بال‌دخترها که مدل هم هستند در مسابقات اوپن مادرید 2023 به کار گرفته شدند. عکس: کلایو برانسکیل/گتی ایماژ

همه چیز با مالک سابق اوپن مادرید، تاجر رومانیایی و بازیکن سابق یون تیریاک آغاز شد که آشکارا اعتراف کرد که برای مردان بیشتر از زنان ارزش قائل است. او استدلال کرد که آنها پول بیشتری در حق پخش تلویزیونی و حمایت مالی به دست آورده اند، بنابراین پول جایزه باید منعکس کننده این باشد. به هر حال، این نظری است که توسط دیگران به اشتراک گذاشته شده است، اگرچه علنی نشده است. او همچنین نظرات سخیفی در مورد پاهای بازیکنان WTA ارائه کرد و نظرات تحقیر آمیزی در مورد توانایی های آنها ارائه داد.

به همان اندازه که دوران تیریاک تاریک بود، برخی از خودی ها معتقدند شوونیسم او حداقل مشهود بود. او دایناسوری بود که ایده‌های ظالمانه‌ای را مطرح کرد، اما همه می‌دانستند که با او کجا ایستاده‌اند.

تسوبانیان از زمانی که تیریاک مسابقات را در سال 2022 به IMG فروخت، هدایت این مسابقات را برعهده داشت و نمونه های زیادی از نابرابری در آن زمان وجود داشته است. این شامل سال گذشته و سال اول می‌شود، زمانی که IMG به دلیل برنامه‌ریزی فینال زنان بین نیمه‌نهایی مردان، مطبوعات بد بیشتری دریافت کرد، که باعث تاخیر در زمان شروع و انتقادات بعدی از سوی قهرمان نهایی Ons Jabeur شد.

از معرفی خبرنامه گذشته بگذرید

اونز جابور (چپ) و جسیکا پگولا قبل از فینال انفرادی اوپن مادرید 2022. جمعیت کم جمعیت در ابتدای بازی متشکل از تماشاگرانی بود که پس از 3 ساعت و 35 دقیقه نیمه نهایی بین نواک جوکوویچ و کارلوس آلکاراز، صندلی های خود را ترک کردند تا استراحت کنند. عکس: WTA

اگرچه این اتفاقات روحیه‌آمیزکننده بود، اما برای بسیاری در دنیای ورزش تعجب‌آور نبود، زیرا تسوبانیان دست راست تیریاک در مادرید بود. یک منبع او را به عنوان “دانشجوی تیریاک” توصیف می کند و می افزاید: “جرارد همه چیز را از تیریاک یاد گرفت و این همه چیزهایی را که باید بدانید به شما می گوید.” آنها معتقدند سطحی از نابرابری در دوران تصدی IMG به شکوفایی خود ادامه داده است.

پس از اینکه لوئیس روبیالس، رئیس وقت اتحادیه فوتبال انگلیس، پس از پیروزی در فینال جام جهانی، بوسه ای ناخواسته بر لبان جنی هرموسو گذاشت، ورزش اسپانیا با حساب و کتاب مواجه شد. در را به روی داستان‌های ماچیسمو در فوتبال و ورزش به طور گسترده‌تری باز کرد.

اگرچه مسابقات اوپن مادرید یکی از برجسته‌ترین رویدادهای ورزشی است که در اسپانیا برگزار می‌شود، اما به دلیل موقعیت مکانی آن نباید مشکلات آن را به عنوان مرتبط با مسائل فرهنگی اشتباه تفسیر کرد. این مسابقات یک عملیات بین‌المللی است که توسط یک شرکت بزرگ در IMG اداره می‌شود که مالک چندین رویداد دیگر از جمله میامی اوپن است و تعدادی از بازیکنان برتر از جمله آزارنکا را نمایندگی می‌کند.

امسال فرصت جدیدی برای انجام کار درست در تنیس زنان ارائه می دهد. برگزارکنندگان مطمئناً بر این عقیده هستند که در 12 ماه گذشته تغییری رخ داده است. قابل درک است که مانند سال گذشته، امسال نیز هدف آنها تضمین تقسیم مساوی مسابقات مردان و زنان در جلسات اصلی شب است و این مسابقات همچنان به اهدای جوایز مساوی ادامه می دهد (همانطور که بسیاری از رویدادها در این سطح انجام می دهند). .

دانیلا هانتوچوا، شماره 5 سابق جهان نیز در مسابقات امسال به عنوان مسئول روابط بازیکنان WTA معرفی شد، با این امید که این امر باعث تقویت بیشتر حس حسن نیت در بین بانوان شرکت کننده شود.

رابی هنچمن، رئیس مشارکت های جهانی در IMG گفت: «برای ما اهمیت زیادی دارد که بازیکنان، هواداران و هر کس دیگری که در مسابقات اوپن مادرید دخیل هستند، تجربه مثبتی داشته باشند. سال گذشته، ما با WTA، ATP و سهامدارانمان برای بازنگری پروتکل‌هایمان کار کردیم و آموزش مشارکت را برای اعضای کلیدی تیم اوپن مادرید اجرا کردیم.

همه اینها از نقطه نظر عملی به شما کمک می کند، اما پاک کردن آسیب به شهرت دشوارتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *