سنگال – ساحل عاج: جام ملت های آفریقا یک شانزدهم نهایی – زنده | جام ملت های آفریقا 2023

رویدادهای مهم

دقیقه 53: اجرای خوب از Diakité مستقیم به خط کناری! آیا او می تواند مردی را در حالی که عقب می کشد پیدا کند؟ او نمی تواند و مستقیماً به دست مندی می افتد.

دقیقه 51: دیاکیته سعی می‌کند از دفاع عبور کند، اما توپ را با آزار و اذیت می‌برند. او از بیرون محوطه جریمه به دنبال ضربه آزاد است، اما داور علاقه ای ندارد.

دقیقه 47: نجات خوبی از Y Fofana! کولیبالی برای آی سار بازی می کند و تنها سوالی که در ذهن من وجود دارد این است که دفاع کجاست؟! وینگر به سمت جلو می دود تا شوت کند، اما دروازه بان عاج پایین می آید و مانع از برخورد توپ به تیرک دروازه می شود.

تاریخ به روز رسانی:

46 دقیقه: کونان توپ را در هکتار زمین دریافت می کند. او تصمیم می گیرد از روی پل عبور کند و جاده مستقیماً به آغوش دراز شده مندی منتهی می شود. یک شروع عالی

46 دقیقه: در نیمه اول، ساحل عاج 63 درصد توپ را در اختیار داشت اما به ندرت خطری را تهدید می کرد. سنگال از دفاع عمیق و ضدحمله خوشحال به نظر می رسید و آنها موقعیت های بهتری داشتند. با این حال، زمانی که شما یک گل برتری دارید، این می تواند یک بازی خطرناک باشد.

نیمه دوم: سنگال 1-0 ساحل عاج

آیا فیل ها دوباره گروه بندی شده اند؟ آیا سنگال می تواند نفرین افکن قهرمانی که از سال 2010 به یک چهارم نهایی نرسیده را بشکند؟ بیا با هم یاد بگیریم!

نیمه اول: سنگال 1-0 ساحل عاج

فوتبال واقعاً هیجان انگیزی در Yamoussoukro به نمایش گذاشته شد، اما تیم میزبان به لطف گل اولیه H Diallo در آستانه خروج از مرحله یک شانزدهم نهایی قرار دارد.

زود برمی گردم!

45+5 دقیقه: دو توپ خوب پشت سر هم از اوریر اما هر دو به خوبی دفاع کردند. سنگال سپس به مقابله می پردازد اما یک لمس ضعیف نادر از مانه حمله را پایان می دهد.

45+3 دقیقه: S Fofana توپ را در یک منطقه خطرناک از دست می دهد و نخست وزیر سار از راه دور شوت می کند. این یک ضربه خوب و نسبتا کم است، اما هنوز کمی بالاتر از میله است.

45 دقیقه: در این نیمه حداقل پنج دقیقه وقت اضافه خواهیم داشت.

45 دقیقه: بسته شد! مانه موفق شد مدافع را پشت سر بگذارد و توپ را به آی سار پاس دهد. گل مطمئنی به نظر می رسد، اما بازیکن مارسی نمی تواند به موقع پایش را بلند کند. در صورت آفساید یا خارج شدن توپ از بازی، سوت تاخیر زده می شود. این یک شانس واقعا خوب بود.

45 دقیقه: هر بار که دیاکیته توپ را در سمت راست دریافت می کند، دفاع سنگال روی او دو برابر می شود.

40 دقیقه: اجرای خوب از S Fofana! توپ وارد محوطه جریمه شده و وارد محوطه جریمه می شود. لمس او سنگین است، اما به نوعی به چند پیراهن سبز نفوذ می کند. او نمی تواند شوت را بزند، اما او برنده کرنر است. فشار ساحل عاج بهتر است. اما از گوشه و کنار نمی توانند کار زیادی انجام دهند.

دقیقه 37: کراسو از کولیبالی عبور کرد و به نظر می رسید که ساحل عاج ممکن است در اینجا شکسته شود، اما سنگالی بهبود یافت، به جلو حرکت کرد و توپ را پس گرفت.

دقیقه 33: دوباره شروع به فعالیت کردیم. مانه بعد از چالش سری پایین می رود. بازیکن ساحل عاج خوشحال نیست، اما حرکتی که او با شانه به سمت وینگر انجام می دهد یک خطای واضح است.

دقیقه 31: داور استراحت می کند. مفسر اسکای اسپورت آماری را به اشتراک می گذارد. چهار ساعت از آخرین گل کوسر در این مسابقات می گذرد.

30 دقیقه: ساحل عاج از جناح راست صاحب یک ضربه ایستگاهی شد و ضربه ناگهانی سری به بیرون رفت. قبل از خروج یک بار می پرد.

دقیقه 27: دفاع عالی از نیاکاته! کراسو وارد محوطه جریمه می شود، توپ را در سمت چپ می گذارد، شانه اش را پایین می اندازد و آن را به اس فوفانا در وسط محوطه جریمه پاس می دهد. هافبک سعی می کند شوت کند اما توسط نیاکاته خفه می شود و مدافع سنگالی توپ را دوباره به دست می آورد.

25 دقیقه: از زمان طلایی، واقعاً به ساحل عاج تبدیل شده است. سنگال از حفظ برتری خود با دفاع قوی خود بسیار خوشحال است. شاید تیم میزبان بیشتر مالکیت توپ را در اختیار داشته باشد، اما تهدیدی برای گلزنی نیست. هنوز هیچ عکسی از آنها منتشر نشده است.

22 دقیقه: ساحل عاج یک ضربه ایستگاهی از جناح چپ دریافت کرد. ساری ضربه می زند اما مندی بیرون می آید و قبل از اینکه بتواند سر کسی را پیدا کند توپ را به راحتی می گیرد.

21 دقیقه: دوربین به سراغ ال حاجی دیوف، ملی پوش سابق سنگالی می رود که بخشی از آن تیم فراموش نشدنی سال 2002 بود. به نظر می رسد او با میهمان کنارش با گوش صحبت می کند.

18 دقیقه: Gradel یک توپ کراس فیلد فوق العاده را برای Diakité ارسال می کند که توپ را به Sangaré می دهد اما ساحل عاج مجبور به عقب نشینی می شود. سنگال دفاع بسیار فشرده ای دارد، آنها فقط یک بار در این تورنمنت شکست خورده اند و عبور از هر نارنجی پوشی دشوار خواهد بود.

16 دقیقه: یک طلسم بهتر برای ساحل عاج. اس فوفانا یک حرکت عالی رو به جلو انجام می دهد و بازی خوبی با کراسو انجام می دهد، اما آنها قبل از اینکه بتوانند وارد محوطه جریمه شوند توپ را از دست می دهند.

14 دقیقه: سنگره به میدان بازگشت. دیالو سعی می کند یک توپ بلند را از بالا پرتاب کند اما مستقیماً به سمت Y Fofana می رود.

تاریخ به روز رسانی:

13 دقیقه: سنگره با برانکارد رفت اما هنوز جایگزینی وجود ندارد زیرا کادر پزشکی بررسی خواهند کرد که آیا او آماده ادامه کار است یا خیر. هیچ نشانه ای مبنی بر علاقه VAR به این چالش وجود ندارد که مفسران را شوکه کرده است.

12 دقیقه: Sangaré هنوز در حال سقوط است و به نظر می رسد که شکست بخورد. ضربه بزرگی برای ساحل عاج. او از زمان شروع مسابقات به جز یک دقیقه برای تیمش بازی کرده است و نقطه درخشانی در این تیم مبارز بوده است.

9 دقیقه: مانه به خاطر تکل پروازی روی سنگره کارت زرد دریافت می کند. باز هم، نشان می دهد که او ممکن است خوش شانس بوده باشد که وقتی واقعاً در حال پرواز بود، آنجا قرمز را ندیده است.

بازیکن سابق لیورپول در 8 بازی اخیر خود در آفکون 8 گل به ثمر رسانده است.

تاریخ به روز رسانی:

6 دقیقه: سنگال یک کرنر زد و دیاتا توپ را به سمت دروازه تکان داد و در تیر نزدیک توپ را دفع کرد. ورزشگاه می لرزد. به سختی می توان گفت که آیا این از طرف هواداران خانگی است یا سنگالی ها، که جمعیت زیادی در ساحل عاج دارند، اما یک چیز واضح است: فیل ها در اینجا تحت فشار هستند.

هدف! سنگال 1-0 ساحل عاج (H Diallo 4′)

یک شروع عالی برای سنگال! پس از یک چرخش خوب، یک سانتر فوق العاده از مانه وارد شد و اچ دیالو آن را با سینه زد و ضربه محکمی به سقف دروازه زد. هیچ صرفه‌جویی در این مورد وجود ندارد و تیم میزبان در همان ابتدا با مشکل مواجه است.

حبیب دیالو سنگالی اولین گل خود را به ثمر رساند. عکس: Siphiwe Sibeko/رویترز

تاریخ به روز رسانی:

2 دقیقه: دیالو توپ خوبی را برای مانه ارسال کرد، اما وینگر قادر به کنترل توپ نیست، اگرچه او به خوبی در پشت خط دفاعی ساحل عاج قرار می گیرد.

1 دقیقه: از آخرین بازی مقابل ساحل عاج پنج تغییر ایجاد شده است. این یک اتفاق نادر در مسابقات فوتبال است. به یاد داشته باشید، پس از اخراج گاست از سوی فدراسیون پس از گروه‌ها، این اولین بازی برتر فوتبال امرسه فاه به عنوان سرمربی است. ریسک نمی توانست بالاتر باشد.

شروع بازی: سنگال 0-0 ساحل عاج

در اینجا ما می رویم!

تیم ها راه افتادند و سرودهای ملی خوانده شد! سنگال با سبزی هایش و ساحل عاج با پرتقال های معروفش.

راه رسیدن به فینال

می دانیم که آنگولا، نیجریه، گینه، جمهوری دموکراتیک کنگو و کیپ ورد به یک هشتم نهایی راه یافته اند. آیا سنگال یا ساحل عاج به آنها خواهند پیوست؟

هواداران سنگالی آنها آماده هستند تا به مرد دوازدهم تبدیل شوند زیرا تیم آنها به مبارزه برای دفاع از عنوان خود ادامه می دهد.

چند خبر ناراحت کننده برای هواداران غنا. به یاد دارید که آنها یک تورنمنت فاجعه بار را پشت سر گذاشتند و در مرحله گروهی حذف شدند و مشخص شد که اتحادیه فوتبال انگلیس 8.5 میلیون دلار برای این مسابقات بودجه اختصاص داده است. این مبلغ 1.5 میلیون دلار بیشتر از جایزه ای است که تیم برنده دریافت می کند…

🚨 شکستن:

غنا بودجه 8.5 میلیون دلاری را برای آماده سازی و مشارکت اختصاص داد #AFCON2023

تیم قرار بود در آفریقای جنوبی اردو بزند/آمادگی کند و به دلیل فشار افکار عمومی این ایده را رها کرد. در عوض آنها در کوماسی ساکن شدند.

ستاره های سیاه در مرحله گروهی حذف شدند. https://t.co/4h3DbXdVWc

— گری آل اسمیت (@garyalsmith) 29 ژانویه 2024

آخرین ستون Inside Football جاناتان ویلسون او تغییر مربیگری توسط آلیو سیسه در جام ملت های آفریقا و اینکه چرا فوتبال برای آن بهتر است را بررسی می کند.

نگاهی به آرشیو – شادی شش: لحظات فراموش نشدنی در جام ملت های آفریقا

از پیشروی مایک اسمیت مصر تا پیروزی در ضربات ماراتن ساحل عاج و موفقیت عاطفی زامبیا در سال 2012، در اینجا نیم دوجین رویداد Afcon وجود دارد که باید از آنها لذت ببرید.

پنج تیم آنها قبلاً جایگاه خود را در مرحله یک چهارم نهایی رزرو کرده اند.

آنگولا 3-0 نامیبیا را شکست داد. آنها به مصاف نیجریه خواهند رفت که پس از شکست 2-0 کامرون در رقابتی که بزرگترین رقابت فوتبال در آفریقای مدرن صحرای جنوبی لقب گرفته است، جایگاه خود را رزرو کرد.

مابولولو در مسابقات امسال سه گل برای آنگولا به ثمر رساند. عکس: Kenzo Tribouillard/AFP/Getty Images
تابلویی که دو داستان را روایت می کند. عکس: Issouf Sanogo/AFP/Getty Images

گینه در دربی گینه با نتیجه یک بر صفر گینه استوایی را شکست داد. آنها به مصاف جمهوری دموکراتیک کنگو می روند که در ضربات پنالتی 8-7 مصر را شکست داد.

شادی پنالتی. عکس: Sunday Alamba/AP

اوایل عصر امروز کیپ ورد با ضربه پنالتی دقیقه 88 رایان مندز، کاپیتان و بهترین گلزن تاریخ، موریتانی را 1-0 برد. یک نتیجه فوق العاده برای کوسه آبی که برای اولین بار از زمان اولین حضور خود در سال 2013 به یک چهارم نهایی رسیدند.

تاریخ به روز رسانی:

اخبار تیم

11 سنگال: مندی، کولیبالی، مانه، جاکوبز، دیاتا، نخست وزیر سار، آی سار، نیاکاته، اچ دیالو، دیالو، کامارا.

ساحل عاج یازدهم: Y Fofana، Konan، Seri، S Fofana، Kossounou، Krasso، Diakité، Gradel، Aurier، Sangaré، Ndicka.

تاریخ به روز رسانی:

پیشگفتار

ساحل عاج میزبان در جام ملت های آفریقا 2023 مرحله گروهی پرتلاطمی را پشت سر گذاشته است و مبارزه سخت آنها همچنان ادامه دارد.

آنها فصل خود را با پیروزی راحت 2-0 مقابل گینه بیسائو آغاز کردند، سپس به نیجریه باختند و به طور غیرمنتظره ای 4-0 به گینه استوایی باختند.

فرمت مسابقات به چهار تیم از شش تیمی که در گروه‌ها سوم شدند اجازه داد تا در مسابقات مقدماتی شرکت کنند. اما فیل ها با قرار دادن خود در چنین شرایط سختی باید تا آخرین بازی منتظر بمانند تا بدانند آیا با خروج فاجعه آمیزی از مرحله گروهی مواجه خواهند شد یا خیر. پیروزی 1-0 مراکش مقابل زامبیا به سختی حضور ساحل عاج در مرحله یک هشتم نهایی را تایید کرد.

تمام این درام برای همه کافی است. اما قدرت های Afcon وظیفه بسیار آسانی را به ساحل عاج داده اند تا برای حضور در مرحله یک چهارم نهایی امشب با سنگال قهرمان فعلی روبرو شوند. ساحل عاج آخرین بار نه سال پیش شیرهای ترانگا را شکست داد.

پس از مرحله گروهی، فدراسیون فوتبال ساحل عاج، ژان لوئیس گاست، سرمربی این تیم را برکنار کرد. در اواسط مسابقات. “چه آشفتگی” یک دست کم گرفتن است. اما ما آن را دوست داریم.

برای شروع در Yamoussoukro به من بپیوندید: 20:00 GMT.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *