“من صبور بودم” – جس پارک پس از گذراندن وقت با شیرها آماده درخشش است | تیم فوتبال زنان انگلیس

آ.در حالی که جس پارک بر فراز چمن اتحاد اوج می گرفت و در دربی ماه گذشته برای منچسترسیتی در مرکز صحنه قرار می گرفت، سارینا ویگمن با شیفتگی تماشا می کرد و دوربین ها هر از گاهی سرمربی خوشحال انگلیس را در سکوها نشان می دادند.

یک هوادار مادام العمر سیتی، تحت تاثیر قرار نگرفتن پارک یکی از اجراهای فصل سخت بود. او با دو گل و یک پاس گل، کاتالیزور پیروزی میزبان در خط میانی بود و بر روی توپ و خارج از آن تسلط داشت.

با این حال، این موضوع چندان غافلگیر کننده نخواهد بود. از سال جدید، این بازیکن 22 ساله با عملکردهای متعددی که باعث شد او در تیتر خبرها قرار بگیرد، ثابت کرده است که یکی از پویاترین بازیکنان WSL است. نمایش های او باعث تحسین او توسط سرمربی سیتی، گرت تیلور، ویگمن و هم تیمی هایش شد و باعث شد که او به انگلیس بازگردد.

پارک با نشستن در مقابل رسانه ها در پارک سنت جورج احساس می کند که در خانه است. او می‌گوید: «در حال حاضر حس خوبی دارد. “من خیلی صبور بودم. سال گذشته به صورت قرضی رفتم و کمی تجربه کسب کردم، سپس این فرصت را پیدا کردم که برگردم و در نهایت خودم را نشان دهم.

این صبر خیلی مهم بود. استعداد پارک غیرقابل انکار است، اما سفر او خطی نبوده است. او در فصل 2019-2019 در سیتی موفقیت بزرگی پیدا کرد و در سن 16 سالگی به باشگاه پیوست، اما شانس او ​​تا ماه های اخیر محدود بود. شرایط مشابهی در سطح بین المللی سال گذشته رخ داد که او جام جهانی را به عنوان بازیکن تعویضی به دلیل مصدومیت از ناحیه کتف از دست داد.

حضور قرضی او در اورتون در فصل گذشته برای جمع آوری دقایق منظم بسیار مهم بود. او اولین بازی خود را در مقابل ژاپن در نوامبر 2022 با یک گل نشان داد. پارک می گوید: «(لیزینگ) تصمیم بزرگی بود. “البته که می‌خواهم برای سیتی بازی کنم. می‌خواهم هر دقیقه بازی کنم. اما گاهی دلایلی وجود دارد که این اتفاق نمی‌افتد… من در اورتون با هر تیمی در WSL روبرو شده‌ام، بنابراین احساس آمادگی بیشتری می‌کنم. توانا.”

جس پارک اولین پیروزی منچسترسیتی در دربی 3-1 اخیر در WSL را جشن گرفت. عکس: مت مک نالتی/فا/ گتی ایماژ

هم تیمی سیتی و انگلیس، الکس گرینوود، پارک را زیر بال خود گرفت و شاهد افزایش اعتماد به نفس او بود. گرین‌وود می‌گوید: «من فکر می‌کنم این از تجربه و حرکت به راه می‌آید. “وقتی در باشگاه هستید، در تمام زندگی خود بوده اید، در منطقه راحتی خود قرار دارید… در اورتون احتمالاً فشار زیادی روی جس وجود داشت تا هر آخر هفته اجرا کند و احتمالاً این چیزی نیست که قبلاً داشته است.

“من به محض اینکه با سیتی قرارداد امضا کردم، با جس همکاری کردم. چیزی در مورد او وجود داشت که دوست داشتم. از هیجان او در توپ لذت می بردم. او پتانسیل زیادی داشت اما نیازهای زیادی برای پیشرفت در خارج از زمین وجود داشت. همینطور… اگر الان می‌توانستم به او کمک کنم، فکر می‌کنم سفرش کمی آسان‌تر می‌شد.”

خود پارک می داند که در 18 ماه گذشته چقدر پیشرفت کرده است. او می گوید: “آگاهی من بدون توپ (قطعاً بهبود یافته است) و همچنین اعتماد به نفس من نسبت به توپ.” مطمئناً در داخل و خارج از زمین احساس اطمینان بیشتری می‌کنم. اگر نکته‌ای برای گفتن داشته باشم، می‌خواهم آن را بگویم زیرا نظر همه ارزشمند است.»

او همچنین با تغییر موقعیت به بازی خود تطبیق پذیری اضافه کرده است که به او اجازه می دهد از وینگر به نقش مرکزی تر حرکت کند. این چیزی است که با توجه به ثروت هافبک های هجومی که انگلیس در اختیار دارد به خوبی به او خدمت خواهد کرد.

از معرفی خبرنامه گذشته بگذرید

او موفقیت برنامه جوانان انگلستان را با نمایندگی کشورش در هر گروه سنی نشان می دهد. اما کوتس، سرمربی تیم ملی زیر 23 سال انگلیس از موفقیت او شگفت زده نشد: «به یاد دارم که بازی جس را تماشا می کردم. او در مرکز عالی یورک بازی می‌کرد، من در مرکز عالی لیدز بودم و هر بار که با آنها بازی می‌کردیم 3-0 جلو می‌رفتیم، زیرا آنها نیز جس را بازی می‌کردند. آنها آن را بیرون می آوردند و 3-3 می رفتند. آنها بازی را دوباره بازی کردند و بازی 5-3 تمام شد. از همان سنین جوانی می‌توانستید استعداد او را ببینید.»

در حال حاضر، این موضوع ادامه دادن به توسعه سازگاری است که ویگمن گفت با او صحبت می کند. قدم بعدی این است که خودش را به عنوان یک بازیکن معمولی در انگلیس تثبیت کند، اما پارک پایش را محکم روی زمین گذاشته است. او می‌گوید: «هیچ‌وقت فکر نمی‌کنم حضور در اینجا عادی باشد، زیرا دعوت شدن برای من افتخار بزرگی است. “این همیشه رویای من بوده است، بنابراین هر بار که به من زنگ می زنند، شگفت انگیز است.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *