ویلیامز با نزدیک شدن به دوران بازنشستگی آلکاراز، بدترین شکست دوران حرفه ای خود را متحمل شد | تنیس آزاد آمریکا 2023

سه شنبه شب در ورزشگاه آرتور اش، ویلیامز یک خواهر داشت که در پایان مسابقه با تشویق ایستاده تماشاگران را به وجد آورد. اما این بار ونوس بود نه سرنا و هیچ مراسم یا خداحافظی رسمی برگزار نشد و بر خلاف یک سال پیش هیچ نشانی از آنچه در آینده ممکن است وجود داشته باشد وجود نداشت.

روزهای بازی خواهر کوچکترش پس از آخرین بازی در فلاشینگ میدوز در سال 2022 به پایان رسیده است، اما ونوس ویلیامز همچنان در حال مسابقه دادن است و هنوز در حال مبارزه است، حتی اگر سن 43 ساله و زانوی پانک او هیچ لطفی به او نکرده باشد. عصر ویلیامز در دور اول مسابقات آزاد آمریکا با نتیجه 6-1 و 6-1 توسط گریت مینن بازیکن بلژیکی حذف شد و نابرابرترین شکست را در 100 مسابقه حرفه ای خود در تورنمنت های گرند اسلم در سال های 2000 و 2001 متحمل شد، زمانی که جام را به دست آورد. .

جمعیت که فرصت دیدن بازی ویلیامز را به صورت حضوری پیدا کرده بودند، او را با تشویق و فریاد به رختکن فرستادند. در حالی که راه می رفت سریع دست تکان داد و لبخند زد، کیف راکت قرمزش روی شانه چپش آویزان بود.

“شنیدن حمایت واقعا عالی بود. ویلیامز، مسن ترین بازیکن زمین، گفت: “من می دانم که هواداران همیشه برای من اینجا هستند، بنابراین خیلی خوب است که این حمایت را بیشتر از همیشه داشته باشم.”

ویلیامز برای اولین بار 21 بار وارد مسابقات شد و در دور اول 21-0 پیروز شد. با این حال، از آن زمان، این سومین باخت متوالی آنها در دور افتتاحیه بود.

بعداً در آش، کارلوس آلکاراز قهرمان پس از اینکه رقیب دومنیک کوپفر پس از 6-2 و 3-2 عقب افتاد بازی را متوقف کرد، به دور دوم صعود کرد. کوپفر در شماره هشتم مسابقه مچ خود را برگرداند و اگرچه در ابتدا پس از درمان ادامه داد، اما در نهایت پذیرفت.

کارلوس آلکاراز اسپانیایی در بازی دور اول سه‌شنبه شب در مسابقات آزاد آمریکا به مصاف دومینیک کوپفر از آلمان می‌رود. عکس: کلایو برانسکیل/گتی ایماژ

مینن 26 ساله با پرتاب یک آپرکات و بالا بردن بازوها پس از برد، در آگوست 1997، یک ماه قبل از اینکه ویلیامز برای اولین بار به فینال اوپن آمریکا برسد، به دنیا آمد.

برای من باورنکردنی بود که اسطوره ای مثل او را بازی کنم. من احترام زیادی قائل هستم. حضور در آنجا در 43 سالگی واقعاً شگفت‌انگیز است.»

ویلیامز هفت عنوان قهرمانی دارد، از جمله پنج عنوان قهرمانی در ویمبلدون. اما او در هر 12 مسابقه اسلم آخر خود در دور اول یا دوم شکست خورده است، از جمله حذف شدن پس از یک سالتو در بازی افتتاحیه در باشگاه آل اینگلند در ماه جولای.

مصدومیت های مختلف او را به 10 بازی در این فصل محدود کرده است – 3-7 پس از انجام تنها چهار بازی در تمام سال 2022. آخرین مشکل مربوط به زانویش بود که او را مجبور کرد کمی بیشتر از یک تورنمنت تیونینگ در کلیولند کنار بکشد. هفته قبل او را در مورد بازی در نیویورک بلاتکلیف گذاشته بود.

اما آنجا بود.

ویلیامز گفت: “من واقعا باید از پزشکانم تشکر کنم که به من کمک کردند تا به اینجا برسم. این به خودی خود یک موهبت بود.” امروز واقعا تمام تلاشم را کردم. من چند عکس واقعا عالی گرفتم، اما او پاسخ های باورنکردنی به آنها داشت. ای کاش برای آن آمادگی بیشتری داشتم.”

دما در 70 فارنهایت (20 درجه سانتیگراد) بود، اما رطوبت 90٪ بود و ویلیامز نمی توانست با Minnen همگام شود.

مسابقه به سرعت به 3-0 تبدیل شد و ویلیامز که یک بار صاحب یکی از ترسناک ترین سرویس های بازی بود، بلافاصله دو بار آن را شکست. او هر یک از امتیازهای سرویس دوم خود را در نیمه اول از دست داد.

مینن تمام تلاش خود را کرد تا تعادل ویلیامز را به خصوص در ضربات دراپ شات از هم خارج کند و این کار هم موثر بود.

زمانی که من پنج یا شش ساله بودم، او تقریباً در هر اسلم در تلویزیون حضور داشت. او در هر تورنمنت خیلی جلو رفت.» مینن با اعتراف به اینکه قبل از بازی به خاطر حریفش و بزرگی بزرگ ترین استادیوم گرند اسلم احساس عصبی بودن می کرد، گفت.

بیش از دو دهه است که ونوس و سرنا با هم به دور دنیا سفر کرده‌اند و رتبه شماره 1 و بزرگ‌ترین جام‌ها را در ورزش خود رد و بدل کرده‌اند، درست همانطور که سایر خواهر و برادرها لباس‌ها یا سرگرمی‌های خود را به اشتراک می‌گذارند.

از آنجایی که سرنا، که اخیراً دومین نوزاد خود را به دنیا آورده بود، از سفر خودداری کرد، این سؤالات اجتناب ناپذیر در مورد اینکه ونوس تا چه زمانی دیگر رقابت خواهد کرد، مطرح شد. او به این سؤالات عادت کرد و در انحراف آنها تسلط یافت و دوباره این کار را در روز سه شنبه انجام داد، و نمی خواست مطمئن باشد که آیا در این فصل بازی می کند یا نه، چه برسد به بیشتر.

آیا حضور در فلاشینگ میدوز بدون خواهرش سخت بود؟

ویلیامز بزرگتر گفت: “یعنی من خیلی آگاه بودم که سرنا قرار نیست در مسابقات بازی کند، بنابراین فکر می کنم مشکلی نیست. حتی قبل از بازنشستگی او فرصتی داشتم که به این ایده عادت کنم. می دانستم. داشت می آمد.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *