پیشنهادات تور برتر نشان دهنده نفوذ عربستان و نقطه عطفی برای تنیس | تنیس

Dگابریلا ساباتینی از یک کودک اعجوبه به نماد تبدیل شد و از روزهای شکوه خود به عنوان یک تنیس باز حرفه ای لذت برد. اما با تولد 26 سالگی خود، قهرمان سال 1990 US Open خسته شده بود. یکی از ناامیدی ها تکراری بود که چندین دهه توسط بسیاری از بازیکنان تکرار می شد: فصل خیلی طولانی بود. ساباتینی در مصاحبه ای با گاردین در سال 2003 گفت: “تنها ماه رایگان دسامبر بود، اما شما فقط 10 روز فرصت دارید تا مسابقات دوباره در ژانویه شروع شود، بنابراین باید در آن زمان تمرین کنید.”

برای چندین دهه، طول فصل بر بازیکنان فشار آورده است و یکی از بسیاری از نارضایتی های حل نشده است. بازیکنانی که خارج از 100 نفر برتر هستند، هنوز هم در تلاشند تا به حد تعادل برسند، با تورم که جوایز متوسط ​​تور تنیس جهانی ITF را از بین می برد. برنامه پراکنده و غیر منطقی است. نمی تواند هم مسافت سفر بین مسابقات و هم ردپای کربن ورزش را به حداقل برساند.

در همین حال، نهادهای حاکم بر این ورزش (چهار تورنمنت گرند اسلم، انجمن حرفه ای تنیس، انجمن تنیس زنان و فدراسیون بین المللی تنیس) اغلب به جای همکاری برای توسعه این ورزش، در رقابت بودند. بیش از 50 سال پیش، از آغاز دوران اوپن، یکی از معدود موارد توافق این است که این ورزش بیش از حد از هم پاشیده شده است که توانایی بالقوه خود را نمی شناسد.

وارد تور برتر شوید، قالب جدیدی که اکنون توسط هر چهار تورنمنت گرند اسلم اجرا شده است. اگر آنها موفق باشند، سیستم فعلی بازنگری خواهد شد و چهره ورزش تغییر خواهد کرد.

در حالی که پیشنهادها به طور کامل توسعه نیافته‌اند، طرفداران این دور می‌خواهند محصولی مدرن بسازند تا جایگزین رابطه ناکارآمد و گسترده 48 هفته‌ای فعلی شود. این تور به 10 رویداد اصلی، با چهار مسابقه اصلی به علاوه قرعه کشی 96 بازیکن برای مردان و زنان، یک فینال پایان سال و یک رویداد تیمی محدود می شود. هر سال حدود 100 بازیکن واجد شرایط می شوند، با بازیکنان کمتری که در یک دور توسعه جداگانه رقابت می کنند و در پایان سال برای تور برتر واجد شرایط می شوند.

تنیس اغلب از ورزش های دیگر الهام می گیرد و تور برتر به وضوح تلاشی برای کپی برداری از فرمت جایزه بزرگ فرمول 1 است. این ایده‌ها مزایای یک فصل کوتاه‌تر و همسو کردن تورهای مردان و زنان با جوایز برابر را دارند، اما به نظر می‌رسند که نسخه تنیس از سوپرلیگ اروپا پیشنهادی فوتبال است. این توری متمرکز بر بازیکنان نخبه است و می تواند پول زیادی به دست آورد، اما در خطر نابودی بسیاری از فضیلت های فعلی این ورزش است.

یکی از دلایل اصلی محبوبیت تنیس، گسترش جهانی آن است. با این حال برخی از رهبران این ورزش فقط به انبوهی از پول های ارائه شده توسط کشورهای انگلیسی، بخش هایی از اروپای غربی و کشورهای نفت خیز خاورمیانه و چین علاقه مند هستند.

آشکار بود مصاحبه Sports Illustrated با Lew Sherrاو رئیس انجمن تنیس ایالات متحده است که سعی دارد مزایای تور برتر را توضیح دهد. او گفت: «شما ممکن است شش رویداد در یک هفته داشته باشید. «هواداران در دانستن اینکه کجا تماشا کنند مشکل دارند. چرا (جانیک) گناهکار در روتردام بازی می کند و چرا (کارلوس) آلکاراز جایی در آمریکای جنوبی است؟

نواک جوکوویچ و کارلوس آلکاراز قبل از یک مسابقه نمایشگاهی در ریاض سال گذشته در مقابل دوربین ها ژست گرفته بودند. عکس: EPA

مکان های نام برده در آمریکای جنوبی که فرصت دیدن عظمت آلکاراز را دارند: بوئنوس آیرس و ریودوژانیرو، دو شهر بزرگ جهانی.

سیال بودن ترکیب نیز بخشی از جادوی تور است. بازیکنانی که رتبه های پایین تری دارند می توانند در هر مقطعی از سال به سرعت بالا روند. یک روز ممکن است یک بازیکن در تور ATP Challenger شرکت کند. روز بعد آلکاراز را پایین می آورند در یک تورنمنت بزرگ مسابقات 500 و 250 سطحی متوقف خواهند شد و بازیکنان خارج از 30 نفر برتر تا حد زیادی توسط نخبگان نابود خواهند شد و فرصت های آنها برای برنده شدن در مسابقات به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

از آنجایی که مقامات احتمال برگزاری تور برتر را در نظر می گیرند، این ایده ها به نوعی پاسخی به حضور نوظهور عربستان سعودی در این ورزش است. این ابتکار به طور خاص توسط کریگ تایلی، مدیر اجرایی تنیس استرالیا، سازماندهی شد که اگر عربستان سعودی میزبان مسابقات Masters 1000 در آغاز سال باشد، سازمان او با ضربه مهمی مواجه خواهد شد.

سعودی ها که در سال های اخیر با برگزاری یک سری نمایشگاه از جمله مسابقه نواک جوکوویچ و آلکاراز در ریاض در سال 2023 و انتصاب رافائل نادال به عنوان سفیر در فدراسیون تنیس عربستان، علاقه خود را نشان داده اند، سرانجام به سراغ تنیس رفتند.

در فوریه، ATP و صندوق سرمایه گذاری دولتی عربستان سعودی، صندوق سرمایه گذاری عمومی، به توافق راهبردی سودآوری دست یافتند که PIF را در تعدادی از ابتکارات خود، از جمله تبدیل شدن به اسپانسر عنوان رتبه بندی خود، مشارکت داد. حضور آن در میامی اوپن از لوگوی روی پنل پشتی گرفته تا پنل جلویی آن قابل توجه بود. مداوم حمایت شده است پست های رسانه های اجتماعی

از معرفی خبرنامه گذشته بگذرید

رشد روزافزون عربستان سعودی در تنیس حرفه ای می تواند این ورزش را در مسیری کاملا متفاوت با تور پیشنهادی برتر سوق دهد. PIF می‌خواهد میزبان یک رویداد بزرگ در تقویم باشد و حضوری قدرتمند در اکوسیستم تنیس داشته باشد. جلسات در عربستان سعودی با مدیر اجرایی ATP آندریا گاودنزی منجر به پیشنهاد PIF برای ATP و WTA برای مجموع بیش از 1 میلیارد دلار (790 میلیون پوند) شد.

ATP برای تلگراف تایید شد بدیهی است که روند مناقصه دهمین دوره مسابقات مستر 1000 باز شده است و علاقمندان شامل عربستان سعودی، قطر، امارات متحده عربی و تنیس استرالیا هستند. در حالی که بحث در مورد تور برتر هنوز در مراحل اولیه است و مشخص نیست که تا کجا پیش خواهند رفت، حضور و نفوذ فزاینده عربستان سعودی در تنیس غیرقابل انکار است.

روز پنجشنبه، عربستان سعودی بزرگترین حرکت خود را در ورزش انجام داد زیرا WTA سرانجام تأیید کرد که فینال WTA در یک قرارداد سه ساله از سال 2024 در ریاض برگزار می شود.

ماه‌هاست که این رویداد برجسته در عربستان سعودی برگزار می‌شود و WTA را بر آن داشت تا به بازیکنان در سال گذشته نکاتی را در مورد این موضوع ارائه دهد. در حالی که اکثر بازیکنان یا این موضوع را تکرار کردند یا از اظهار نظر خودداری کردند، دیدگاه متفاوتی از سوی داریا کاساتکینا، بالاترین رتبه بازیکن مجرد همجنسگرای ویمبلدون مطرح شد.

کاساتکینا که با هم سفر می‌کنند، گفت: «برای مردان راحت‌تر است، زیرا آنها در آنجا احساس خوبی دارند. با دوست دخترش، ناتالیا زابیاکو، اسکیت باز، ویلاگ می کند. “ما چنین احساسی نداریم. در حال حاضر در دنیای ما پول صحبت می کند. برای من، فکر نمی‌کنم همه چیز به پول مربوط باشد.»

با شروع فصل جدید زمین خاکی در اروپا، تنیس بر سر دوراهی با احتمالات فراوان و همراه با عدم قطعیت و تردید فراوان قرار گرفته است.

  • آیا نظری در مورد موضوعات مطرح شده در این مقاله دارید؟ اگر می‌خواهید پاسخی تا 300 کلمه را برای انتشار در بخش نامه‌های ما ایمیل کنید، لطفاً اینجا را کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *