پی اس جی و لیون قبل از بازگشت به لیگ قهرمانان، دوستی را کنار گذاشتند | لیگ قهرمانان زنان

“تیاوژنی لو سامر، مهاجم لیون می گوید: “هیچ دوستی در زمین وجود ندارد.” ساکینا کارچاوی، مدافع کناری پاری سن ژرمن، این احساسات را تکرار می کند: «قبل و بعد از بازی، بله، اما در طول بازی؟ نه دوست ما روزها قبل از مسابقه تماس خود را قطع کردیم، اما وقتی بازی تمام شد، دوست داریم بر اساس نتیجه یکدیگر را مسخره کنیم.

فرصت های لاف زدن کمی برای پی اس جی وجود داشت. آنها به سختی از مسابقات زنانه لیون در بخش 1 با 16 عنوان پیشی گرفتند. 2021 سالی بود که PSG برای اولین بار در صدر جدول قرار گرفت. پی اس جی دو بار در لیگ قهرمانان اروپا پس از فرانکفورت و لیون دوم شد، در حالی که لیون هشت بار قهرمان این مسابقات شد.

با ورود به دقیقه 80 اولین بازی نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در شنبه گذشته، گل های ماری آنتوانت کاتتو در هر دو نیمه باعث برتری آنها شد و به نظر می رسید تیمی که هر سال شکست می خورد بسیار نزدیک است. به فینال سوم 2-0 جلو افتاد. با این حال، لیون تیمی است که بهتر از دیگران معنای قهرمانی در لیگ قهرمانان را می‌فهمد و احساس می‌کند که صاحب جامی است که دستانش مانند پرچم دور آن می‌چرخند. کادیدیاتو دیانی اختلاف را کاهش داد، ملچی دومورنی از هائیتی پنج دقیقه بعد بازی را به تساوی کشاند و عامل ماجری 60 ثانیه بعد یک پیروزی قابل توجه را به تیم میزبان هدیه داد.

لو سامر که در دیداری که فرانسه 1-0 سوئد را شکست داد، از ناحیه زانو آسیب دید، نتوانست بازی کند و مجبور به عمل جراحی شد. او می‌گوید: «جراحی خوب پیش رفت، حالم خوب است و بازتوانی را شروع کرده‌ام. “هدف من بازی در المپیک است”

با این حال او تماشا می کرد. او می‌گوید: «ما در نیمه اول از نظر تهاجمی غیرواقع‌بینانه بودیم و شکست 2-0 سخت بود، اما تیم از نظر ذهنی باورنکردنی بود و به اندازه کافی مطمئن بود که آن را برگرداند.

کرچاوی تمام بازی را انجام داد. او می گوید: 80 دقیقه در سطح بسیار بالایی بازی کردیم، 2-0 پیش بودیم و در جنون 10 دقیقه آخر بازی تغییر کرد.

لو سامر در هر هشت قهرمانی اروپا با لیون حضور داشت. او خاطرنشان می کند که “روحیه ای که با پیروزی ها در یک دوره زمانی بسیار طولانی ایجاد می شود” و این “به طور طبیعی به بازیکنان جدیدی که به تیم می پیوندند منتقل می شود”.

کارشاوی یکی از بازیکنانی بود که در سال 2020 برای یک فصل از مون پلیه به لیون پیوست و به پایتخت فرانسه رفت. او تنها عنوان قهرمانی خود در لیگ قهرمانان اروپا را در لیون به دست آورد و زیر نظر لو سامر که او را از تیم ملی می‌شناخت، گرفت. آنها دوست هستند و ما در مورد اثر صحبت کردیم تبدیل شدن به هم تیمی، سپس رقیب، به عنوان بخشی از کمپین مسابقات یوفا.

اوژنی لو سامر در بازی مقدماتی یورو برای فرانسه در اوایل این ماه. با این حال، او باید بعد از جراحی زانو پای دوم خود را بیرون بگذارد. عکس: پیتر سونادر/SPP/Shutterstock

لو سامر می‌گوید: «او ابتدا کمی خجالتی بود، زیرا او به لیون آمد و ما لحظات خوبی را با هم داشتیم، به خصوص با قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در سال 2020. او را در پاریس ببینید با او خیلی راحت تر است که بدانی چه کار باید کرد، اما او همچنان یک تهدید است، زیرا بازیکن بسیار خوبی است، می تواند حمله کند و دفاع کند.”

از معرفی خبرنامه گذشته بگذرید

احترام متقابل است. کرچاوی در مورد لو سامر می گوید: “او بزرگترین مهاجم تاریخ فوتبال زنان فرانسه و نمونه ای برای همه ما است.” “به محض اینکه او به تیم فرانسوی آمد، بلافاصله رابطه خوبی برقرار کردیم. من برای او به عنوان یک بازیکن احترام زیادی قائلم. آنچه او را از دیگران متمایز می کند عزم، شجاعت و فداکاری او است. تیم های او.”

لیون کمی جلوتر است، اما مقابل تیمی بازی خواهد کرد که می داند می تواند گل بزند و هواداران قوی دارد. لو سامر می گوید: «این یک مسابقه سخت و فشرده خواهد بود. او گفت: “ما باید در مقابل این تیم مراقب باشیم زیرا آنها کیفیت زیادی دارند. همچنین جو عالی خواهد بود.”

کارچاوی می‌داند که تماشاگران خانگی می‌توانند تأثیرگذار باشند. او می گوید: «بیش از 30 هزار نفر از ما حمایت خواهند کرد؛ مردم پاریس بهترین های اروپا هستند. این به ما بستگی دارد که برای انجام وظیفه آماده باشیم. آنها چگونه همه چیز را تغییر می دهند؟ من اسرار تاکتیکی را فاش نمی‌کنم، اما باید کاری را که در 80 دقیقه انجام دادیم، بهبود ببخشیم.

غنائم حضور در فینال مقابل چلسی یا بارسلونا بود، اولین بازی برای پاری سن ژرمن و یک قدم به قهرمانی نهم برای لیون. Karchaoui آن را به عنوان “جام مقدس” توصیف می کند و برای Le Sommer، برنده شدن در رقابت درخشش خود را از دست نداده است. او می‌گوید: «این یک رویا برای من بود که یک بار برنده شوم، بنابراین برای هشت بار بردن آن، کلماتی برای توصیف آن ندارم.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *