یورولیگ تحقیقات انضباطی را علیه ارگین آتامان و پاناتینایکوس آغاز کرد


توسط تیم Eurohoops / [email protected]

ارگین آتامان، سرمربی پاناتینایکوس آکتور پس از باخت مقابل ماکابی پلیتیکا تل آویو در دیدار افتتاحیه سری پلی آف یورولیگ از تصمیمات برخی داوران انتقاد کرد و باشگاه با پیامدهای سیاسی بزرگی اعتراض کرد.

یورولیگ با بیانیه‌ای رسمی پاسخ داد و اعلام کرد که اقدامات انضباطی آغاز شده است.

بسکتبال یورولیگ مایل است ناامیدی خود را از اظهارات مطبوعاتی آقای ارگین آتامان، سرمربی پاناتینایکوس آکتور آتن و خود باشگاه، و همچنین سایر رویدادهایی که پس از بازی 1 پلی آف ترکیش ایرلاینز یورولیگ رخ داد، ابراز کند. باشگاه در روز سه شنبه 23 آوریل 2024 در آتن میزبانی شد.

چنین اقدامات و اظهاراتی کاملاً در تضاد با بیانیه مشترک بسکتبال یورولیگ، هیئت سرمربیان یورولیگ، اتحادیه بازیکنان یورولیگ و اتحادیه مسئولان بسکتبال یورولیگ در 15 آوریل 2024 است، زیرا درگیری غیرضروری و ناعادلانه ایجاد می کند. هر چهار سازمان به نمایندگی از باشگاه های عضو خود، مربیان، بازیکنان و مسئولان مصمم به جلوگیری از این هستند.

اظهارات مربی آتامان عمدا گمراه کننده و نادرست است. تجزیه و تحلیل نادرستی از بازی و تعداد بازی ها با دقت انتخاب شده ارائه می دهد. تلاش برای زیر سوال بردن کار و درستی مقامات؛ و فشار مضاعفی به آنها و سازمان لیگ وارد کند و ابتکاراتی را انجام دهد که البته به اهدافشان نمی رسد.

متأسفانه، این اظهارات از طریق کانال های رسمی موجود که همیشه در دسترس مربی آتامان، باشگاه او و سایر باشگاه ها و مربیان حاضر در مسابقات است، در اختیار مسئولان بسکتبال یورولیگ قرار نگرفت.

چنین رفتاری توسط بسکتبال یورولیگ قابل تحمل نخواهد بود. در روز چهارشنبه، 24 آوریل 2024، تحقیقات انضباطی آغاز شد، مانند اتفاقاتی که به دلیل ممانعت آقای آتامان از خبرنگاران از انجام وظایف خود در طول دوره اجباری باز برای مطبوعات رخ داد.

احترام بسکتبال یورولیگ به سازمان پاناتینایکوس، جامعه و میراث آن غیرقابل انکار است و برابر با احترامی است که به سایر باشگاه ها در این تورنمنت نشان می دهد. رویدادهای بعد از بازی 1 پلی آف یورولیگ مغایر با اصول احترام بین باشگاه ها، سازمانی که آنها را مدیریت می کنند و ارزش هایی که تورنمنت قصد ترویج آن را دارد، است.

بسکتبال یورولیگ، مربی آتامان، پاناتینایکوس آکتور آتن و همه باشگاه‌ها و افراد دیگر را تشویق می‌کند تا از اظهارات و رفتارهای مشابه در مسابقات آینده خودداری کنند و ارزش‌هایی را که رقابت‌های یورولیگ نشان می‌دهند، ایجاد کنند، فضای مثبتی را پیرامون بازی‌ها ایجاد کنند و تلاش و مبارزه باورنکردنی را جشن بگیرند. مراحل دادگاهطبق بیانیه رسمی یورولیگ.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *