یوروکاپ: جنگ های داخلی توسط دادگاه های داخلی تصمیم گیری نمی شود


نوشته شده توسط: Aris Barkas/[email protected]

بسکتبال پاریس و Mincidelice JL Bourg en Bresse در حال تاریخ سازی در بسکتبال فرانسه هستند. این اولین باری است که دو تیم فرانسوی در فینال اروپا به مصاف یکدیگر می روند. وقتی دو رقیب از یک کشور به مصاف هم می روند، می توانید انتظار غیرمنتظره ای را داشته باشید.

این داستان فینال یورو جام تا اینجاست.

دو بار در گذشته اتفاق افتاده است که تیم های یک کشور در فینال با یکدیگر بازی کردند و همه چیز دقیقاً مطابق برنامه پیش نرفت.

ریکی، رودی و مارک گاسول

اولی از هر نظر تاریخی بود. در سال 2008 جوونتوت بادالونا با نتیجه 79-54 مقابل آکاسوایو خیرونا پیروز شد.

اگر این معنی ندارد، نام بازیکنان حاضر در زمین نیازی به معرفی خاصی ندارد. رودی فرناندز MVP سرمربی یوونتوت، آیتو گارسیا رنسس شد.

رقیب او در زمین عقب ریکی روبیو بود. نمایش ریکی و رودی در اوج خود بود. پائو ریباس، دموند مالت، لوبوس بارتین، یان جاگلا، هنک نورل و ژروم مویسو از دیگر اعضای مهم این تیم بودند.

لیست خیرونا شامل یک قهرمان سابق یورولیگ با پاناتینایکوس در داریل میدلتون و یک بازیکن جوان به نام مارک گاسول بود.

این بازی همچنان یکی از نمادین‌ترین فینال‌های رقابت است و در آن زمان جام ULEB نامیده می‌شد، حتی اگر یک رویداد تماماً اسپانیایی بود.

فرمت مسابقات در آن زمان یک فینال هشت تک حذفی بود و بازی ها در تورین ایتالیا برگزار می شد.

با این حال، رکورد کلی جوونتوت در طول فصل بهترین رکورد در مسابقات بود (16-1) و آنها حتی در زمین بی طرف از این برتری برخوردار بودند.

یک رقابت مدرن یورو کاپ

در سال 2017 دو تیم اسپانیایی، والنسیا و یونیکاخا مالاگا، برای دومین بار به یک “جنگ داخلی” تبدیل شدند.

وقتی همه چیز گفته شد و انجام شد، یونیکاخا قهرمان یورولیگ شد، اولین حضور آنها در این مسابقات در 15 سال گذشته.

با این حال، از نظر تئوری، والنسیا، که با چهار جام قهرمانی در یورو کاپ رکورددار است، به دلیل برتری خانگی اش، در بهترین بازی های فینال آن فصل، محبوبیت زیادی داشت.

هر دو تیم در یک گروه 16 برتر قرار گرفتند. والنسیا 6-0 نتیجه کامل داشت و یونیکاخا 3-3 پیروز شد.

آنها دوباره در فینال به مصاف هم رفتند و والنسیا اولین بازی را در خانه 68 بر 62 برد. بویان دوبلیوویچ با 14 امتیاز و 8 ریباند قهرمان این پیروزی شد.

در بازی دوم، یونیکاخا در خانه با نتیجه 79 بر 71 با 20 امتیاز جمار اسمیت به پیروزی رسید.

همه شرط بندی می کردند که والنسیا در بازی سوم در خانه پیروز شود، اما یونیکاخا پس از یک دگ فایت (63-58) پیروز شد. در حالی که آلبرتو دیاز با کسب 12 امتیاز بهترین بازیکن فینال شد، یونیکاخا پس از 13 امتیاز عقب افتادن با 18 بر 0 در وقت آخر، موفق شد به یک بازگشت بازگردد.

بنابراین، با وجود برتری 1-0، پاریس نمی تواند گارد خود را ناامید کند و اگر فرصتی به آن داده شود، باید بورگ را به پایان برساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *