نیجریه 2-0 کامرون: یک هشتم نهایی جام ملت های آفریقا – چه اتفاقی افتاد | جام ملت های آفریقا 2023

رویدادهای مهم

پایان بازی: نیجریه 2-0 کامرون

چشمک بزن! نیجریه پس از پیروزی شگفت‌آور راحت مقابل کامرون روز جمعه در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف آنگولا خواهد رفت. بازی خوبی نبود اما نیجریه تیم بسیار بهتری بود و به لطف گلزنی آدمولا لوکمن در هر نیمه پیشرفت کرد.

تاریخ به روز رسانی:

90+9. دقیقه: تعویض در نیجریه پل اونواچی و برایت اوسای ساموئل جایگزین ویکتور اوسیمن و موسی سایمون می شوند که درهم شکسته به نظر می رسند.

90+7 دقیقه کامرون در دقیقه 97 صاحب اولین کرنر این دیدار شد. نزدیک بود یک گل برای نیجریه به ثمر برسد. آینا یک بریک را هدایت می کند و یک سانتر را می زند که کاستلتو به طور ناخواسته از دروازه بان خود عبور می کند. در حالی که اوسیمن در آستانه رفتن به دروازه باز است، کاستلتو توپ را به مکانی امن می فرستد.

تاریخ به روز رسانی:

90+6. دقیقه: تعویض در کامرون فارس مومباگنا جایگزین کارل توکو اکامبی شد.

90+5 دقیقه آینا به دلیل یک چالش بالا روی Nkoudou یک کارت زرد دریافت کرد.

90+5 دقیقه شاید نیجریه نمایش دیدنی نداشته باشد اما شکی نیست که بهترین تیم پیروز شد. کامرون بسیار ناامید کننده بود.

90+3 دقیقه چاتو ناراحتی خود را از لوکمن بیرون می‌کشد و کمی خوش شانس است که کارت زرد دریافت نکرده است.

دقیقه 90+1 10 دقیقه وقت اضافه برای بازی وجود دارد. کامرون به 10 ساعت زمان نیاز دارد.

گل دوم آدمولا لوکمن این باعث جشن وحشیانه در بین بازیکنان نیجریه شد. آنها یک ضربه آزاد کوتاه در سمت چپ زدند و ایووبی باسی را در سمت چپ آزاد کرد. او یک صلیب در تیرک نزدیک که لوکمن کاملاً بی علامت بود زد. او با دقت جهش را تماشا کرد، بدنش را باز کرد و یک شوت از فاصله نزدیک شلیک کرد که از اوندوآ عبور کرد و به تور رفت.

تاریخ به روز رسانی:

هدف! نیجریه 2-0 کامرون (Lookman 90)

نیجریه در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف آنگولا خواهد رفت.

آدمولا لوکمن پس از به ثمر رساندن گل دوم خود و نیجریه در این مسابقه جشن گرفت. عکس: فرانک فایف / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ

تاریخ به روز رسانی:

88 دقیقه ضربه نچام از راه دور مهار می شود و نیجریه فرار می کند. ایووبی حرکت را آغاز می کند، توپ را از لوکمن در محوطه پس می گیرد، اما مسیر را از دست می دهد و به خوبی از کنار تیرک نزدیک شوت می کند. او بیشتر از آنچه فکر می کرد وقت داشت.

87 دقیقه سیمون به خاطر خطای تاکتیکی روی طلوع کارت زرد می گیرد.

دقیقه 87: تعویض در کامرون انزو چاتو جایگزین مومی نگمالئو شد.

دقیقه 86: دفاع عالی از طلوع! اوسیمن و سایمون به خوبی در سمت چپ ترکیب شدند تا لوکمن را پیدا کنند. او توپ را به سمت آینه روان کرد و او در محوطه جریمه کرد، اما ضربه او توسط طلوع به خوبی مهار شد.

85 دقیقه نمایش نادری از اضطرار کامرونی از نگمالئو، که قبل از دریبل زدن از بسی و داخل محوطه، پاس هافبک را کنترل کرد. بیسی بهبود می یابد تا مبارزه خوبی انجام دهد.

کالوین باسی نیجریه ای (راست) مومی نگمالئو کامرونی را به چالش می کشد. عکس: Sunday Alamba/AP

تاریخ به روز رسانی:

83 دقیقه آدسوکان ماکاناکی می‌گوید: «امسال نیجریه توانایی فوق‌العاده‌ای برای بازی خوب و بد کردن حزب حریف خود نشان داده است. در مجموع، این هنوز یک مهارت برنده مسابقه است.

کی گفته ژوزه مورینیو تمام شده؟

دقیقه 80: تعویض در نیجریه استنلی نوابیلی نمی تواند ادامه دهد و فرانسیس اوزوهو جایگزین او می شود. کنت اومرو نیز به جای زیدو سانوسی به بازی می پیوندد. زمان مصدومیت زیادی وجود خواهد داشت.

دقیقه 78: تعویض در کامرون وینسنت ابوباکار مرد بزرگ جایگزین عمر گونزالس مدافع شد. این باید به معنای تغییر به 4-2-4 باشد.

77 دقیقه مت دانیل می‌گوید: «من همیشه سعی می‌کنم چیزی سازنده پیدا کنم تا به شما بگویم، و در عین حال سعی می‌کنم اینگونه القا کنم که انجام OBO یا MBM بهترین شغل در جهان است…»، «اما وای. این بازی واقعاً بدی است. در واقع مال شماست.” من برای شما متاسفم. این خیلی بی رحمانه است. ساعت واقعاً سختی است. من به معنای واقعی کلمه چیز دیگری برای گفتن ندارم!

من حدس می‌زنم که شما به بازی‌هایی مانند این نیاز دارید که کلاسیک در نظر گرفته شوند. علاوه بر این، تمام نشده.

تاریخ به روز رسانی:

76 دقیقه اکنون یک مرجع وجود دارد استراحت خنک کننده.

75 دقیقه درمان نوابیلی ادامه دارد. Nkoudou برای این چالش، که به‌جای بدخواهانه ساخته شده بود، رزرو شد.

73 دقیقه نوابیلی یک سانتر عمیق از سمت راست ارسال می کند که توسط Nkoudou سرنگون می شود. من فکر می کنم این یک تصادف است، اما هر دو بازیکن زمین خورده اند.

اوه عکس: فرانک فایف / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ

تاریخ به روز رسانی:

71 دقیقه انکودو لوکمن را در جناح چپ شکست می دهد و بریک می کند. او ضربه آزاد را می زند و نوابیلی آن را مشت می کند.

70 دقیقه تعجب آور بود که ریگوبرت سانگ تعویض نشد زیرا کامرون چیزی در حمله ارائه نکرد.

68 دقیقه اوسیمن بی رحم روی یک توپ به جلو می دود و می خواهد شوت کند که طلوع توپ را پشت سر گذاشت و به کرنر رفت. آندوآ پیچ خورد و تاب خورد.

67 دقیقه مصدومیت نوابیلی دروازه بان نیجریه ای به بازیکنان اجازه نوشیدن الکل داد. هنوز یکی داره

66 دقیقه کری تولینیوس می نویسد: «تماشای طرف نیجریه بسیار خسته کننده است. آنها مواد تشکیل دهنده یک مجموعه عالی را دارند، اما مانند سسی هستند که در تابه غلیظ نمی شوند. در ضمن، کامرون خیلی بد است اما به نوعی هنوز در بازی است. چرا نیجریه قصد کشتن را ندارد، گیج کننده است و ممکن است هزینه گزافی برای آنها تمام شود.»

63 دقیقه اوسیمن امشب عالی بود، تقریبا یک حمله یک نفره. در چند مورد او با یک توپ شل به جلو حرکت کرد و به سمت چپ تاخت، اما گونزالس واقعاً خوب عمل کرد که در کنار او ماند و یک تکل حیاتی انجام داد.

ویکتور اوسیمهن نیجریه ای برای توپ با عمر گونزالس کامرونی مبارزه می کند. عکس: فرانک فایف / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ

تاریخ به روز رسانی:

61 دقیقه گزینه اصلی کامرون روی نیمکت وینسنت ابوباکار است. او 100 درصد آماده نیست، اما در شرایط فعلی هیچ فایده ای برای نجات او برای یک چهارم نهایی ندارد.

60 دقیقه اوندوآ از خط خود خارج شد و اوسیمهن را با توپ عبور کرد. دروازه بانی خوب

58 دقیقه نوهو در حال انجام انفجارها از مایل ها دورتر است. کامرون هنوز هیچ شوتی به سمت دروازه نداشته است.

57 دقیقه ریچارد هرست می‌گوید: «در حالی که فولام را کاملاً بی‌دندان تماشا می‌کردم که نیوکاسل را شکست می‌داد، دیگر نگاهی به گلزنی نداشتم تا ببینم اوضاع حتی بدتر می‌شود. اگر اینطور بماند، ما بسی و ایووبی را پس نخواهیم گرفت. چگونه خدایان را خشمگین کردیم؟»

شما با خرید بازیکنان بسیار خوب فوتبال اشتباه کردید.

56 دقیقه اوسیمهن با توپ 50 بر 50 در لبه محوطه اوندوآ را شکست می دهد و به پایین می رود. زمانی که او برای اعتراض به تصمیم پنالتی بازگشت، متوجه شد که پرچم آفساید برافراشته شده است. آفساید خیلی فشرده به نظر می رسید اما مطمئن نیستم که خطای اوندوآ هم باشد.

55 دقیقه ضربه آزاد لوکمن به تیرک دروازه برخورد کرد. اوندوآ از این کار مراقبت کرد.

53 دقیقه دفاع کامرون ناامیدتر است. پاس تنبل وو توسط اونیکا متوقف شد و او از خط میانی به سمت لبه منطقه حرکت کرد. ووه آن را به D می رساند و کارت زرد می گیرد.

تاریخ به روز رسانی:

51 دقیقه آینا یک صلیب بلند و زاویه دار را ارائه می دهد که از لوکمن بدون علامت در آن سوی پست دور فرار می کند.

49 دقیقه Osimhen دوباره به پرواز فرستاده می شود، این بار توسط Ngamaleu. لوکمن ضربه آزاد را از دست داد و اوندوآ گلزنی کرد.

46 دقیقه اوسیمن توسط گونزالس به پرواز فرستاده می شود که خوش شانس است که رزرو نشده است. در واقع داور حتی خطایی هم اعلام نکرد.

46 دقیقه چشمک بزن! کامرون نیمه دوم را آغاز می کند.

مطالعه پاره وقت

نیمه اول: نیجریه 1-0 کامرون

نیجریه پس از نیمه اول ضعیف و ناامیدکننده به حق پیش است. آنها بر تیم بسیار ضعیف کامرون مسلط شدند و موقعیت های کمی را خلق کردند. گل اولیه نیمه آجایی توسط VAR لغو شد، سپس آدمولا لوکمن پس از اشتباه عمر گونزالس گل واقعی را به ثمر رساند.

دو مهاجم میانی، ویکتور اوسیمهن و ماگری، برخی از نکات کلاسی خود را به نمایش گذاشتند. برای بقیه، کمی چالش برانگیز بود.

تاریخ به روز رسانی:

45+3 دقیقه شش دقیقه وقت اضافه، عمدتاً به دلیل گل مردود.

45 دقیقه نیل وی می گوید: «عصر بخیر راب. “من فکر می کنم شما نقش لوکمن در کمدی را با ادعای اینکه گل یک شکست دفاعی بود از دست داده اید. با توجه به یک گل کامل و باز، او تمام تلاش خود را کرد تا به جای آن به دروازه بان ضربه بزند. اگر این اتفاق نمی افتاد، دروازه بان هم شانس شیرجه دیدنی روی توپ را نداشت. آیا برای بدترین گل مسابقات جایزه ای در نظر گرفته شده است؟

عالی خواهد بود. اسمش را بگذار توپ اوه یا چیزی شبیه این.

44 دقیقه ضربه آزاد به کامرون در موقعیت خوبی در جناح راست. Nkoudou از پشت کمربندش را برای یک ضربه گل می زند. جدا از ماگری، کامرون در آینده وضعیت بسیار بدی دارد.

42 دقیقه در ابتدا فکر کردم اوندوآ باید روی دروازه لوکمن بهتر عمل می کرد. وقتی به آن فکر می کنید، شاید کمی تاسف بار بود. او در حال کشش به سمت دروازه بود و چندین شوت زد اما توپ از زیر بدنش و وارد دروازه شد.

41 دقیقه نچام به طور تصادفی روی پای زیدو سانوسی می ایستد که مچ پایش پیچ خورده و کمی درد می کند. فکر کنم اگه ادامه پیدا کنه خوب میشه

38 دقیقه ماگری توپ بلند گونزالس را روی سینه اش در لبه منطقه کنترل می کند، سپس با همان حرکت تروست-اکونگ را می چرخاند، اما تروست-اکونگ کاملاً ریکاوری می کند تا کشش و ضربه را مهار کند.

این یک بازی خوب از سوی ماگری در فوروارد میانی بود که تیزبین اما در عین حال تنها به نظر می رسید.

تاریخ به روز رسانی:

دفاع کامرون کمی شکست بود. پس از دریافت پرتاب، گونزالس روی توپ ماند و توسط اوسیمن مورد سرقت قرار گرفت. او به لبه زمین برخورد کرد، دو مدافع را بیرون کشید و توپ را به سمت لوکمن لغزید. اولین شوت او زیر نظر اوندوآ پیچید، که احتمالاً باید کار بهتری انجام می داد، و گونزالس روی خط نتوانست کاری جز کمک به توپ به درون دروازه انجام دهد.

از هیچ! نیجریه کامرون را شکست داد!

“اگر یک بازیکن به شما 120% بدهد این همان چیزی است که بازیکنی که با قلبش بازی می کند تبدیل می شود” 🇳🇬❤️ pic.twitter.com/ljQ8VDpWWG

– Sky Sports Football (@SkyFootball) 27 ژانویه 2024

تاریخ به روز رسانی:

هدف! نیجریه 1-0 کامرون (Lookman 35)

حتی بهتر شد: آدمولا لوکمن گل زد!

آدمولا لوکمن نیجریه ای برای زدن گل اول مقابل کامرون به میدان می آید. عکس: MB Media/Getty Images

تاریخ به روز رسانی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *