ظهور اینترنت و رسانه های اجتماعی رویای زیبای بی بی سی Radio 5 Live | ورزش

مندر ژانویه 1993 10 وب سایت وجود داشت. این فقط 10 وب سایت به تغییر مایع گیربکس در لکسوس LS 400 سدان یا 10 وب سایتی که دنیای اخلاقی Don’t Tell Mom The Babysitter’s Dead را بررسی می کنند اختصاص داده شده است. ده وب سایت، همانطور که در آمریکا می گویند، دوره زمانی. این کل اینترنت بود.

به سرعت به مارس 1994 رسیدیم و مرز جدید به سرعت مشخص شد. فقط به لیست وب‌سایت‌های ثبت‌شده در آن سال نگاه کنید – مایکروسافت، بی‌بی‌سی آنلاین، یاهو، به‌علاوه Smut Shack بیانکا و Sex.com، آنها واقعاً به چیزی علاقه داشتند که صادق باشیم – و یک حس امپراتوری برخاسته از سایه وجود دارد، جدید. و معماری یک دنیای وسیع بی سر و صدا در جای خود ساخته می شود.

در آن زمان افراد زیادی متوجه این موضوع نشدند. مهم‌ترین رویداد رسانه‌ای بریتانیا در مارس 1994، راه‌اندازی رادیو بی‌بی‌سی 5 زنده، اولین کانال خبری دائمی و ورزشی با دسترسی آسان بود. این سی امین سالگرد بود. بی‌بی‌سی این هفته تبلیغات بی‌وقفه‌ای را ارائه کرده است.

قابل درک است. همه به امرار معاش نیاز دارند و این همه خود تبلیغی ضروری است. در این مورد، گویی ما در مورد تولد یک اسب سخنگو معجزه‌آسا صحبت می‌کنیم تا سکویی برای ورزش زنده، بحث‌های خبری و گوردون اقام، حتی اگر باید با لحن آشنای بی‌بی‌سی ارائه شود. چه کسی می خواهد در مورد قطب ها صحبت کند؟

آیا 5 Live واقعاً به همان اندازه محبوب، حیاتی و فرهنگی مهم است که او فکر می کند 5 Live است؟ احتمالا نه. اما این یک موفقیت غیرقابل انکار بود، متخصص در کیوریتور کردن لحظات بزرگ و کوچک، یک پلت فرم با کیفیت بالا برای زنان در ورزش پشت و جلوی میکروفون، و یک مدرسه تمام کننده برای برخی از پخش کننده های واقعا خوب.

از تیم فعلی، جان موری در ارائه فوتبال استاد است. همچنین پوششی محبت آمیز و روشنگر ارائه می دهد که غیر حزبی، غیر ظاهری و غیر سرمقاله است. ویکتوریا دربی‌شایر می‌تواند هر چیزی از استعفای نخست‌وزیر تا مسابقات قهرمانی رنده پنیر پارمزان را ارائه دهد، و این واقعاً خوب، جذاب و آموزنده خواهد بود.

در غیر این صورت، در حالی که داشتن احساسات واقعاً قوی در مورد 5 Live دشوار است، نادیده گرفتن این احساس که سالگرد معنایی دارد نیز دشوار است. دلیل اصلی این امر این است که تمام طول عمر آن با آنچه در این سه دهه اتفاق افتاد همزمان است: ظهور اینترنت به عنوان قدرتمندترین ابزار فرهنگی در جهان. و این به ویژه به این دلیل است که لحظه خوبی برای درنگ کردن در پارادوکس تأسیس 5 Live است، دروغ زیبایی که زیربنای وجود آن است.

آگاهان رادیو می گویند که ایده ایجاد یک کانال خبری و ورزشی اختصاصی در ابتدا ناشی از محبوبیت پوشش مداوم بی بی سی از جنگ خلیج فارس بود. در آن زمان یک ایده کلی وجود داشت: پلت‌فرم‌های جدید، تلویزیون ماهواره‌ای، حقوق دیجیتال، رشد ورزش به‌عنوان یک کالای سرگرمی سبک و همچنین ورزش در مرکز کاسه‌های بی‌وقفه منطقی بود. گفتگوی تعاملی .

این اسطوره اصلی 5 Live است: اینکه بی‌بی‌سی می‌تواند مرکز عاطفی انگلستان میانه را از طریق جلسات گروه متمرکز گسترده پیدا کند، اینکه در واقع یک انگلستان میانه وجود دارد که ممکن است یک مرکز احساسی داشته باشد، و این چیز خوبی است. جایی در گرمای سفید این سپیده دم (یعنی رادیو موج متوسط) جایی بود که زن یاریس با مرد گینستر ملاقات کرد، یک میدان روستایی بردبار اما در عین حال تغییر ناپذیر در بریتانیا، جایی که کسی به شما یک پیمانه ریبنا می داد. . وقتی جلوی خانه‌ای که تونی بلر قرار است همه چیز را با نبستن کراوات درست کند، از دوچرخه‌تان به پایین می‌افتید، جایی که پدربزرگ و مادربزرگ شما احتمالاً نژادپرست بودند اما دیگر نژادپرست نیستند زیرا با مردم و دیلی تامپسون ملاقات کردند.

ویکتوریا دربی شایر می تواند همه چیز از استعفای نخست وزیر تا مسابقات قهرمانی رنده پنیر پارمزان را پوشش دهد و پوشش دهد. عکس: Yui Mok/PA

این مرکز شیرین و آرام از طریق رادیویی معادل نشستن روی یک نیمکت در خارج از ایستگاه خدمات بزرگراه، خوردن طبل مرغ در مراسم تاج گذاری و صحبت در مورد نیاز به ثبت نام عمومی ملی برای پدوفیل ها قابل دسترسی است. و بله، شما می توانید به مدت 10 سال هر شنبه با پخش نمایش های فوتبال دیوید ملور پس از بازی به این مکان، این باغ مخفی برسید.

یک رویای زیبا اما معلوم شد که او برای این دنیا خیلی خوب است. البته آنچه در آن زمان واقعاً اتفاق می‌افتاد، ظهور اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، پسر عموی فوق شرور 5 Live بود. معلوم می شود که گفتگوی ملت واقعی بی امان، پراکنده، عصبانی، تفرقه انگیز و تقریباً کاملاً نامنسجم است.

از معرفی خبرنامه گذشته بگذرید

سهم ورزش در این امر بسیار مهم است. این کیفیت تن صدا را فراهم می کند. بی وقفه، ورزش شوخی، قبیله گرایی، بحث مزخرف در مورد موضوعات غیر سمی، صدای مرد بی پیراهن که جلوی محله نساء فریاد می زند با پای خوک در دهانش. آمار نادرست در مورد توطئه های داوری مبتنی بر VAR.

این یک تحول وحشتناک برای بی‌بی‌سی بود، که قرار بود چیزی جز بلندترین صدا و داغ‌ترین برداشت نباشد، به طور همزمان قادر به دنبال کردن یک مسیر صرفا تجاری نبود و نگران از دست دادن دسترسی خود بود. در سالگرد انتشار، 5 Live تعداد شنوندگان خود را از 5.5 میلیون به 5.25 میلیون افزایش داد. رادیو خبری بریتانیا راه اندازی شد. TalkSport و TalkRadio روشن هستند (رادیو ایکس کلاسیک راک، اتفاقاً تبدیل به گنگستا می شود).

این آمار و ارقام اخیر با نارنگی همراه بود که از انتخابات و نیاز به ارائه آنچه که مردم می‌خواهند یا فکر می‌کنند می‌خواهند صحبت می‌کند، که هنوز هم ایده‌ای وحشتناک به نظر می‌رسد. بی بی سی نباید هیچ کدام از این کارها را انجام دهد. بیشتر دربیشایر باشید. شوخی کمتر اطلاع رسانی و آموزش دهید. این چیزی است که او هنوز هم می تواند انجام دهد.

در مقابل، فضای دیجیتال مشترک احساسی وحشی، ترسناک، دشوار به نظر می رسد یا در آن هول می شود. اما این یک ایده بسیار ترسناک است. توانایی شنیدن و دیدن فوری افکار هفت میلیارد نفر از طریق الگوریتمی فیلتر می شود که نگران کننده ترین چیزها را مستقیماً به میدان دید شما هدایت می کند. جای تعجب نیست که ما ارواح و هیولاها را می‌بینیم، لندنی پر از موش‌های صحرایی که به دنبال خنجر زدن به شما هستند، هزاران نفر از اینسل‌ها که با عصبانیت خودارضایی می‌کنند، اوباش بیدار برای دنبال دونات‌های صلیبی داغ شما می‌آیند – یک اوباش واقعی واقعی.

در این زمینه، رویای گمشده 5 Live و میدان دهکده ممکن است در واقع به مد نزدیکتر باشند، یا حداقل مکان خوبی برای پنهان شدن باشند. بیشتر به من دروغ بگو به من سرزنش های آرام کریس ساتون در وقت چایخوری و یک تماس تلفنی در مورد زمان جمع آوری سطل زباله بدهید. از رول های سوسیس بگو در حالی که دنیا می سوزد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *