طرفداران تنیس با کمی چرخش عربستانی می توانند ظلم وحشیانه بر زنان را نادیده بگیرند | کاترین بنت

منسوابق زشت آپارتاید جنسی برای ملتی که گهگاه مجبور به دلجویی از ترقی خواهان است یک چشم انداز ایده آل نیست، بلکه خبر از یک مثال افراطی است: حبس طولانی مدت. مناهل العتیبیاین مربی 29 ساله تناسب اندام و فعال حقوق زنان دست کم خیلی دیر وارد شد تا آخرین پیروزی ورزشی عربستان سعودی را خدشه دار کند: خرید فینال انجمن تنیس زنان.

در واقع، با توجه به برنامه شلوغ تبلیغاتی کشور، نمی‌توانست زمان مناسب‌تری برای سازمان‌های حقوق بشری وجود داشته باشد که مانند هفته گذشته اعلام کنند العتیبی که ماه‌ها وضعیتش نامعلوم بود، به ۱۱ محکومیت محکوم شده است. سال زندان جرایم «تروریستی» مانند پوشیدن «لباس نامناسب» (یعنی نه عبا) و حمایت از حقوق زنان. خواهر او، فوز العتیبی، در سال 2022 از کشور گریخت تا از آزار و اذیت مشابه جلوگیری کند. فوز هفته گذشته توییت کرد: چرا حقوق من به تروریسم تبدیل شده است، چرا جهان ساکت است؟

اگر میزان این بی عدالتی زودتر فاش شده بود، دکتر عربستان سعودی. می توانست بر انتخاب عبدالعزیز الواصل به عنوان رئیس کمیسیون سازمان ملل متحد در مورد وضعیت زنان سایه افکند. این عنوان نشان دهنده تصویر جدید و جذاب کشورش به عنوان یک زن بود. قهرمان حقوق زنان اگرچه، با توجه به شواهد فراوان از وحشیگری جنسیتی قبل از ارتقاء الواصل، ممکن است خوش بینانه باشد که فکر کنیم زندانی شدن یک زن دیگر بر بی حسی سازمان ملل تأثیر می گذارد که یکی از زن ستیزترین کشورهای جهان رهبری یک نهاد جهانی “زن ستیز” را بر عهده دارد. ترویج برابری جنسیتی“. “آیا عزم جامعه بین المللی آنقدر سطحی است که قهرمان بهتری پیدا نشود؟” مریم آلدوسری محقق نوشته است: یا رهبر طالبان ملا هیبت الله آخون زاده برای این نقش مناسب نبود؟

در حالت ایده‌آل، افشاگری درباره حکم العتیبی باید زودتر در پاسخ به تحقیقات گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد رفتار او آشکار می شد. ظاهراً العتیبی اخیراً توسط یک دادگاه مخفی در ژانویه در گزارشی که به طور گسترده توسط شاهزاده ریما بنت بندر آل سعود، سفیر عربستان سعودی در ایالات متحده گزارش شده بود، محکوم شد. اصطلاح، گفت که “فراتر از ناامید کننده” است که منتقدان یک قرارداد بحث برانگیز WTA به “کلیشه های قدیمی و دیدگاه های غرب محور از فرهنگ ما” متوسل می شوند. به عبارت دیگر: آیا می‌گفتند جهنمی وجود دارد که زنان یاغی را می‌توان به خاطر پوشیدن لباس‌های زنانه ۱۱ سال زندانی کرد؟

در یک مکان مشترک

مقاله (“ما به ساخت تنیس زنان کمک نکردیم تا عربستان بتواند از آن بهره برداری کند”) واشنگتن پستقهرمانان تنیس کریس اورت و مارتینا ناوراتیلووا در واقع، او استدلال کرده بود که توافق سعودی که توسط استیو سیمون، رهبر WTA مذاکره شده است، نشان دهنده یک “شکست مهم” خواهد بود. آنها توضیح دادند که مقادیر WTA “در تضاد کامل با مقادیر میزبان پیشنهادی است.”

شاهزاده ریما در دفاع از کشورش از این فرصت استفاده کرد و اورت و ناوراتیلووا را به دلیل فقدان فمینیسم محکوم کرد. از فضانوردان زن نام برده شد. این امر نه تنها پیشرفت زنان در ورزش را تضعیف می کند، بلکه متأسفانه پیشرفت زنان را در کل تضعیف می کند.»

پس از امضای توافقنامه WTA در آوریل، ناوراتیلووا اظهار داشت که “به جز رفتن به کره شمالی، تغییر بزرگی است که می توانید ایجاد کنید.” این قطعاً چیزی است که WTA باید در مورد تمدید قرارداد سه ساله عربستان در نظر بگیرد. از جایی که؟ هیچ یک از معیارهای اصلی WTA برای پیشنهاد عربستان سعودی شامل حقوق بشر نمی شد. و هنگامی که این آشفتگی های غیرورزشی رخ می دهد، اغلب به میراث های سالم اشاره می شود و برخی اشارات الهام بخش به صلح جهانی می شود. رویداد امسال را بررسی کنید. المپیک به شدت بی‌تفاوت – ارائه تسکین

درس سیاست ورزشی عربستان این است که با توجه به مقامات ورزشی ماهر و بازیکنان بردبار، می توان به سرعت به آنچه که به نظر غیرقابل تصور می رسد دقیقاً همان طور که کشور اسپانسر در نظر دارد دست یافت. سیمون، که قرارداد WTA با او امضا شد، به طور مثبت اظهار داشت که “تغییر مهمی در منطقه ایجاد شده است” و آنچه مانع از آن می شود “فرهنگ ها و سیستم های مختلف” است.

در عمل، همانطور که سازمان‌های حقوق بشر توضیح دادند، قرارداد تنیس برای پنهان کردن و نه کاهش ظلم و ستم بر زنان سعودی که تحت قانون سرپرستی مردان زندگی می‌کنند، طراحی شد. این، دیده بان حقوق بشر می گویداو می‌گوید: «این فهرست فهرستی است که چه کسی می‌تواند به‌عنوان قیم مرد زن عمل کند، از پدرش شروع می‌شود، تا پدربزرگ، برادر، عموها، پسر عموهایش، و در نهایت به یک قاضی مرد که تصمیم می‌گیرد با چه کسی ازدواج کند. “

داریا کاساتکینا، بازیکن روس، تردیدهای سال گذشته در مورد میزبانی عربستان سعودی در فینال WTA را برطرف کرد. عکس: Ella Ling/REX/Shutterstock

با این حال، در حال حاضر به نظر می رسد که بی بی سی در حال حرکت در پشت یک راه اندازی پیشرفته تر است. چند روز قبل از اینکه عفو بین الملل خواستار آزادی العتیبی شود خبرنگار ورزشی گزارش داد داریا کاساتکینا، بازیگر روسی که یک لزبین است، خطر مجازات های وحشیانه مانند مجازات زندان یا شلاق برای شهروندان همجنس گرا سعودی را نخواهد داشت، او گفت: “به من تضمین داده شد که حالم خوب خواهد شد.”

به گزارش بی بی سی، سال گذشته کاساتکینا شک داشت. اکنون ابتکار عربستان را تحسین می کند. تا زمانی که به مردم آنجا، بچه‌های جوان و زنان، فرصتی بدهد که واقعاً ورزش را ببینند، می‌توانند آن را تماشا کنند، می‌توانند آن را بازی کنند، می‌توانند در آن شرکت کنند، به نظر من این عالی است.»

مانند خرید فوتبال و گلف عربستان سعودی، آخرین اخبار ورزشی تأیید می کند که نمی توانید تمایل انسان دوستان ورزش دوست را برای خودداری از شواهدی مبنی بر سرکوب وحشیانه علیه یک مستبد واقعاً سخاوتمند دست کم بگیرید. این وضعیت در ورزش بانوان نیز با توجه به آمادگی گسترده مردان مشهودتر است. پیشنهادهای شغلی دیوید کامرون اشتیاق توبیاس الوود برای طالبان در عربستان سعودی – برای حذف ستم مذهبی بر کل جمعیت زن از مقوله نقض جدی حقوق بشر.

این بدان معناست که هر چقدر هم که غم انگیز است که اخبار درمان العتیبی تنها پس از خرید یک رویداد ورزشی زنان توسط عربستان سعودی بر اساس اصل برابری منتشر شد، طرفداران تنیس ممکن است تنها به حداقل اطمینان و چند چرخه خبری نیاز داشته باشند تا آن را به طور کامل فراموش کنند. در حال آمدن است در جایی که باید تشکر کنید: محمد بن سلمان نه تنها سوژه های زن خود را تهدید می کند که تسلیم شوند، بلکه تمام تماشاگران فینال WTA را نیز شریک جرم می کند.

کاترین بنت ستون نویس آبزرور است

  • آیا نظری در مورد موضوعات مطرح شده در این مقاله دارید؟ اگر می‌خواهید نامه‌ای تا 250 کلمه ارسال کنید تا برای انتشار در نظر گرفته شود، آن را برای ما به آدرس [email protected] ایمیل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *