خورخه ویلدا تحت بازجویی قرار دارد زیرا دادگاه کیفری در حال بررسی بوسه روبیالس است | تیم فوتبال زنان اسپانیا

خورخه ویلدا، مربی سابق تیم فوتبال زنان اسپانیا، در حالی که بالاترین دادگاه کیفری این کشور به بررسی بوسه ناخواسته لوئیس روبیالس ادامه می دهد، تحت بازجویی قرار دارد.

روز چهارشنبه دادگاه حکم به ویلدا داد که پس از کمتر از یک ماه برکنار شد لاروجا او قهرمان جام جهانی شد و در 10 اکتبر احضار شد. در این بیانیه جزئیاتی مبنی بر اینکه چرا ویلدا تحت بازجویی قرار گرفته است، ارائه نشده است.

دادگاه عالی در حال بررسی این پرونده پس از آن است که دادستان ها نگرانی هایی را مطرح کردند که ممکن است روبیالس، رئیس سابق فدراسیون اسپانیا را به تجاوز جنسی و اجبار متهم کند، پس از اینکه او سر جنی هرموسو را گرفت و او را به سمت خود کشید. بوسه ای روی لب هایش گذاشت.

در بیانیه‌ای که اواخر ماه گذشته منتشر شد، هرموسو گفت که این حادثه باعث شد او احساس «آسیب‌پذیری و قربانی تجاوز» کند. او این بوسه را “اقدامی تکانشی، جنسیتی، بی دلیل و بدون تایید من” توصیف کرد.

روبیالس، 46 ساله، ادعا کرد که این بوسه توافقی بوده است. او در این ماه استعفا داد و قول داد برای مدت طولانی از “بی گناهی” خود دفاع کند. اصطلاح وی افزود: من به حقیقت ایمان دارم و تمام تلاشم را برای تضمین آن انجام خواهم داد.

“ما رنج کشیدیم”: زنان در اسپانیا مبارزات پس از رسوایی روبیالس را توصیف می کنند – ویدئو

در حالی که این بوسه سر و صدایی در اسپانیا و سراسر جهان برانگیخت، ویلدا به نظر می رسد از روبیالس حمایت می کند و رئیس فوتبال را تشویق می کند که علیه “فمینیسم جعلی” صحبت کرده و بارها قول داده است که استعفا ندهد.

ویلدا همچنین نویسنده سایت خبری اسپانیایی Relevo است. متقاعد کردن هرموسو علناً از روبیالس دفاع خواهد کرد، زیرا خشم به خاطر رفتار او پس از قهرمانی در جام جهانی زنان شروع شده است.

دادگاه ابتدا تحقیقات خود را به روبیالس محدود کرد و تعداد انگشت شماری از مقامات فدراسیون را به عنوان شاهد فراخواند. روز چهارشنبه، او گفت آلبرت لوکه، مدیر تیم مردان و روبن ریورا، مدیر بازاریابی فدراسیون فوتبال نیز به جای اینکه به عنوان شاهد احضار شوند، تحت بازجویی قرار گرفتند.

این تحقیقات که ظاهراً بازیگران الکسیا پوتلاس، ایرنه پاردس و میسا رودریگز را نیز به عنوان شاهد خوانده شد، مشخص خواهد کرد که آیا روبیالس با اتهامات مواجه خواهد شد یا خیر.

از معرفی خبرنامه گذشته بگذرید

به گفته دادستانی، مجازات اتهام تجاوز جنسی از جریمه نقدی تا یک تا چهار سال زندان متغیر است.

هنگامی که اسپانیا با پیامدهای چند هفته ای رفتار روبیالس دست و پنجه نرم می کرد، اختلافات عمیقی بین زنان فوتبالیست اسپانیا و تشکیلات فوتبال این کشور پدیدار شد.

به تدریج موج به نفع برندگان جام جهانی تغییر کرد. در حالی که به نظر می‌رسد بسیاری از کشور پشت سر آنها جمع شده‌اند، دادگاه عالی در ماه جاری حکم منع روبیالس را صادر کرد که او را از تماس با هرموسو یا رسیدن به فاصله 200 متری از او منع می‌کرد و فدراسیون فوتبال اسپانیا وعده “تغییرات فوری و اساسی” را داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *