پاتریک کامنینوس در مورد ادغام BCL-EuroCup و عوامل موثر بر میدان بلگراد صحبت کرد.


نوشته شده توسط: Cesare Milanti / [email protected]

بلگراد صربستان – طبق آنچه که به یک سنت سالانه و عادی تبدیل شده است، پاتریک کامنینوس، مدیر عامل لیگ قهرمانان بسکتبال، یک میزگرد مطبوعاتی با رسانه های معتبر در جریان فینال فور 2024 در بلگراد برگزار کرد و موضوعات مختلف مرتبط با این رقابت ها را مورد بررسی قرار داد.

او عوامل تصمیم به برگزاری این رویداد را در پایتخت صربستان، به دور از شرکت کنندگانی از یونان (Peristeri) و مهمتر از همه از اسپانیا (Unicaja Malaga، Lenovo Tenerife) توضیح داد، زیرا هیچ حضوری در غرفه های بلگراد آرنا وجود نداشت. ، UCAM مورسیا).

او درباره دلایل مختلف این موضوع صحبت کرد. “تلاش برای برگزاری این رویداد در یک مکان خنثی تمرکز اصلی ما شد. زمانی که ما شروع به توسعه گزینه ها کردیم، بلگراد اولین انتخاب ما نبود. آرزوی ما این بود که نوآورانه و آینده نگر باشیم و فینال چهار BCL را در کف شیشه ای LED ارائه کنیم. این هدف تقریباً به یک وسواس تبدیل شد، یک اولویت.اول نظر داد

او این تصمیم را با استفاده از کفپوش شیشه ای LED ابتکاری جدید تحسین کرد. چالش‌ها با سازمان‌دهندگان و آنچه که برای راه‌اندازی این طبقه، اضافه شدن ژنراتورهای برق و تهویه مطبوع مورد نیاز است، است. این یک آزمایش بسیار جالب برای بازیکنان و مربیان بود. با لمس کردن و حرکت دادن آن می‌توانید واکنش‌ها را مشاهده کنید. “در حال حاضر فکر می کنم این چیزی است که در آینده به طور گسترده تر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.”پاتریک کامنینوس گفت.

وی سپس به عوامل مرتبط با تنش پس از آغاز درگیری های جنگی در خاورمیانه اشاره کرد. او گفت: “ما بحث های زیادی انجام دادیم و انتخاب های مختلفی انجام دادیم. ما باید چالش های ژئوپلیتیکی را در نظر بگیریم که تیم های اسرائیل و ترکیه در آن رقابت می کنند. ما بلگراد را به عنوان یک مکان بی طرف انتخاب کردیم که می تواند همه عوامل را در نظر بگیرد.”گفت.

“دیروز عرصه پر نبود، این درست است. اما وقتی این تصمیم را می گیریم عوامل مختلفی وجود دارد. اولویت ما امسال مکانی بود که بتواند کف شیشه ای LED را در خود جای دهد. ما با اصول اولیه رفتن به یک مکان کاملاً خنثی شروع کردیم. انتخاب های ما کاملا مشخص بود. به جای اینکه از تعداد هواداران مطمئن باشیم، باید به سازش می رسیدیم. باید تصمیم می گرفتیم و چیز دیگری را اولویت می دادیم، نگاه به آینده. “ما کار آسانی را انجام نمی دهیم، ما آنچه را که درست است انجام می دهیم.”اضافه.

او نگران این موضوع بود و به چالش دشوار رسیدن تیم ها به بلگراد اشاره کرد. این یک سفر آسان برای هر سه تیم ما نیست، این محیطی است که توسط تیم های سطح بالای بسکتبال مورد استفاده قرار می گیرد. آمدن هواداران محلی یک رویداد خودکار نیست، امیدواریم طرفداران بیشتری بیایند و روز یکشنبه این رویداد را جشن بگیرند. این یک رویداد بزرگ با دو تیم از بهترین تیم های اروپا در این محیط منحصر به فرد است.او گفت و انگشتانش را روی هم گذاشت.

او این مذاکرات را پس از مذاکرات بین ECA و فیبا در چند ماه گذشته در مورد ایجاد یک رقابت جدید اروپایی در سطح دوم که ترکیبی از یورو کاپ و لیگ قهرمانان بسکتبال است، تأیید کرد. درست است، ما در حال حاضر با سهامداران مختلف پشت میز می نشینیم. بین ذینفعان اتفاق نظر وجود دارد که همه چیز باید تغییر کند تا اطمینان حاصل شود که ورزش توجه و ارزش تجاری را که شایسته آن است ایجاد می کند.پاتریک کامنینوس گفت.

“این بزرگترین چالش است. علاقه به بسکتبال اروپا در حال افزایش است، اما بازار پاسخی نمی دهد. ما به بازاری نیاز داریم که درک آن ساده تر و تبلیغ آن واضح تر باشد. یک موضوع امکان ادغام برای رقابتی تر کردن رقابت های درجه دوم است. این بخشی از طیف گسترده ای از گفتگوها است. آنچه در بسکتبال مورد نیاز است رشد ارگانیک است. باید اکوسیستمی وجود داشته باشد که این رشد را امکان پذیر کند. “من فکر می کنم بلوغ به ما کمک می کند تا این را درک کنیم.”اضافه.

سرمربی یونانی همچنین به رشد لیگ قهرمانان بسکتبال در هشتمین دوره آن اشاره کرد. برای ما این یک روند است؛ ما سعی می کنیم هر سال پیشرفت کنیم و شرایط بهتری را برای باشگاه هایمان فراهم کنیم تا در آن رقابت کنند. این یک دوی سرعت نیست، یک ماراتن است. البته ما همچنان در این روند گام های خود را برداریم. ما سعی می کنیم هر سال به پیشرفت خود ادامه دهیم و اعتبار در بازار کسب کنیم. این اکنون است. این است که چگونه آینده بسکتبال در اروپا توسعه خواهد یافت.گفت.

وضعیت یونیکاخا و وضعیت لیگ های محلی

پاتریک کامنینوس در مورد قرارداد سه ساله فینالیست یونیکاجا مالاگا که در سال 2024 منقضی می شود، این موضوع را به وضوح بیان کرد. حضور مالاگا در صدر ACB نباید باعث ایجاد افکار نگران کننده شود. این در اعتبار آنها، تیمی که ساخته اند و ثبات آنها منعکس می شود. سفر مشترک ما با ثبات ادامه دارد. ما انتظار داریم که مالاگا فصل آینده با ما ادامه دهد و نتایج رقابتی مشابهی کسب کند.”او در مورد باشگاه اندلسی اظهار نظر کرد.

اسپانیا تنها تورنمنت داخلی نبود که مدیرعامل لیگ قهرمانان بسکتبال در مورد آن اظهار نظر کرد، او همچنین به شکست ایتالیا اشاره کرد. “یکی از مواردی که ما در نظر می گیریم رتبه بندی است. ایتالیا در این رده بندی سقوط کرد، متأسفانه یک بار دیگر نتوانست در جمع 16 تیم برتر لیگ ایتالیا به پایان برسد. چهار تیم در بلوک های ابتدایی حضور داشتند که دو تیم از آنها در لیگ ایتالیا بودند. دور حذفی (دینامو ساساری، درتونا سبد، پالاکانسترو) در وارزه، گفت: “درست است که سال های گذشته چندان برای تیم های ایتالیایی مفید نبوده است.”گفت.

اما یکی از آنها محکم و امیدوار کننده به نظر می رسد. برای ما (درتونا) یک پروژه عالی دارد، Cittadella جدید چشمگیر به نظر می رسد. سعی می کنم در چند هفته آینده راهی تورتونا شوم، ما با باشگاه صحبت هایی داشته ایم. این پروژه بسیار جاه طلبانه و جالب است، در مرکز شهر. ما اکنون یک سالن تماشایی پنج هزار نفری در مرکز شهر داریم که انتظار داریم بازی را تغییر دهد.مدیر عامل لیگ قهرمانان بسکتبال اظهار نظر کرد.

علاوه بر این، وضعیت فینال چهار امسال گواهی بر رقابت پذیری از اسپانیا و یونان است. ما چند نیمه نهایی بسیار هیجان انگیز داشتیم و خوشحالیم که یک فینال چهار فینال بسیار رقابتی را تا این مرحله داشتیم که رقابتی ترین فصل تاریخ ما را به پایان رساند. بازخوردی که دریافت کرده‌ایم این است که فصل بسیار رقابتی با برخی از بهترین تیم‌های اروپا در اینجا بوده است. ما در حال حاضر یک تیم یونانی داریم که در رتبه سوم یونان قرار دارد و سه تیم در رتبه 5 برتر ACB قرار دارند. ما بسیار خوشحالیم که این روند در اینجا ادامه دارد و امیدواریم به این کار ادامه دهیم.گفت.

او به طور کلی از مسابقات لیگ داخلی تمجید کرد. ما همیشه در مورد اولویتی که به لیگ های محلی می دهیم بسیار شفاف هستیم، این که بسکتبال چگونه توسعه و رشد می کند. ما به لیگ های محلی قوی نیاز داریم. این همیشه روند ماست و وقتی با هر باشگاهی صحبت می‌کنیم، آن را به آن‌ها منتقل می‌کنیم. ما معتقدیم راهی برای تیم های شرکت کننده در لیگ قهرمانان بسکتبال وجود دارد.ذکر شده. “دسترسی به طبقه بالا هنوز برای برخی از بهترین تیم های اروپا امکان پذیر نیست. حداقل ما پشت میز نشسته ایم و به این سوال می پردازیم.”او نیز خطاب قرار داد.

پاتریک کامنینوس آخرین بار به فرمت رقابتی 2024-25، فصل نهم BCL اشاره کرد. ما در فصل آینده فرمت مسابقات را تغییر نخواهیم داد. ما تیم هایی داریم که فرمت متفاوتی می خواهند که بازی های بیشتری را برای آنها تضمین کند، و تیم هایی مانند تیم های ACB داریم که کاملاً با این قالب سازگار هستند. ما در تلاشیم تا راه هایی برای حمایت از همه طرف های درگیر پیدا کنیم.»گفت.

میزگرد پاتریک کامنینوس را تماشا کنید:

اعتبار عکس: لیگ قهرمانان بسکتبال

آخرین اخبار دنیای بسکتبال را بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *