استرالیا با پیروزی خالص مقابل مکزیک فینال جام BJK را تضمین کرد | تنیس

استرالیا پس از اینکه تایلا پرستون 18 ساله در ورزشگاه پت رافتر آرنا در بریزبن مارسلا زکاریاس مکزیکی را 6-1 6-1 شکست داد، به فینال جام بیلی ژان کینگ صعود کرد. پیروزی پرستون در بعدازظهر شنبه باعث شد استرالیا در مرحله حذفی 3-0 پیش بیفتد.

داریا ساویل و الن پرز سپس جسیکا هینوجوزا گومز و ماریا ناوارو را 6-3 و 6-1 در یک مسابقه دوبل مرده شکست دادند و استرالیا را 4-0 بردند.

استرالیا که در پنج سال گذشته دو بار دوم شده است و اولین قهرمانی خود را از سال 1974 دنبال می کند، اولین تیمی است که در تورنمنت نهایی 12 تیمی که در ماه نوامبر در سویل برگزار می شود، مکان خود را رزرو کرده است.

کاپیتان تیم سام استوسور گفت استرالیا پس از از دست دادن طوفان هانتر پیشگام به دلیل پارگی تاندون آشیل در آستانه قرعه کشی، انعطاف پذیری بالایی از خود نشان داد.

استوسور گفت: برد 4-0 یک شروع عالی برای این تیم در سال جاری است و من به همه بازیکنان افتخار می کنم. ما اکنون در این مرحله هستیم تا تلاش کنیم و برنده شویم. اکنون که آنجا هستیم (در فینال) می دانم که تک تک افراد این تیم تمام تلاش خود را می کنند تا بهترین عملکرد را داشته باشیم.”

شماره 564 جهان زکاریاس مچ پای خود را چرخاند و پرستون در ست اول 4-1 پیش افتاد. این بازیکن مکزیکی پس از چرخاندن مچ پای خود در یک رالی از شدت درد در پشت زمین می پیچید.

به نظر می‌رسید که کراوات در همان لحظه بسته می‌شد، اما زکریا یک تایم اوت پزشکی گرفت و تحت درمان قرار گرفت. او شجاعت زیادی برای بازگشت به مسابقه از خود نشان داد اما برای کشش تلاش کرد.

پرستون در اولین حضور خود در جام BJK خونسردی قابل توجهی از خود نشان داد. شماره 136 جهان بازی افتتاحیه خود را باخت اما سپس شش گیم متوالی را واگذار کرد.

پرستون گفت: “من دوست دارم به این شکل تهاجمی بازی کنم، بنابراین با وجود اینکه در اولین بازی شکست خوردم، گفتم “می دانی مشکلی نیست، این اولین بازی است، هنوز چیزهای زیادی باقی مانده است.” وقتی می‌دانید که طرف مقابل در بهترین حالت خود نیست، قطعاً بازی کردن آسان نیست.»

من فقط باید روی کاری که در پایان انجام می دهم تمرکز کنم. صادقانه بگویم، این کمی خشن به نظر می رسد، اما واقعیت آن است. ما در یک مسابقه هستیم.”

این جوان 18 ساله پس از پایان بازی رفت و در ست اول با اطمینان و دقت به هفت برنده فورهند و بک هند ضربه زد، پس از اینکه استوسور در انفرادی معکوس به او فرصت داد.

پرستون به راه شاد خود ادامه داد تا حریف شجاع خود را در ست دوم شکست دهد. پس از اینکه زکاریاس بازی سرویس افتتاحیه خود را انجام داد، نوجوان استرالیایی در شش گیم بعدی پیروز شد.

از معرفی خبرنامه گذشته بگذرید

پرستون گفت: “برنده شدن در مساوی برای صعود استرالیا به فینال بسیار خاص بود.” بدیهی است که پوشیدن رنگ سبز و طلایی برای من بسیار خاص است و امیدوارم این زمان (تنها) من نباشد و بتوانم چندین بار دیگر آن را بپوشم.

“امروز صبح کمی عصبی تر بودم (از اوپن استرالیا). صادقانه بگویم، من برای چیزی بسیار بزرگتر از خودم بازی می کنم. من برای تیمم بازی می کنم. من برای کشورم بازی می کنم.

پرستون برای بقیه سال اهداف بالایی دارد. او گفت: “با شروع بازی در مسابقات سطح بالاتر و بازی در برابر حریفان سطح بالاتر، همه چیز کمی سخت تر می شود.” “این واقعاً برای من در حال حاضر جدید است. من چیزهای زیادی یاد می‌گیرم. ورود به 100 نفر برتر بسیار عالی است.”

استوسور از عملکرد پرستون بسیار تحت تاثیر قرار گرفت. استوسور گفت: “چه عملکردی… باورنکردنی برای اولین بار.” من فقط به تایله گفتم، ما همه پشت سر او هستیم، همه به تو ایمان داریم، از لحظه لذت ببر، بیا اینجا و جوری بازی کن که ما می دانیم می توانی بازی کنی.

روز جمعه، آریانا رودیونوا استرالیایی جولیانا اولموس را با نتیجه 3-6 6-3 6-1 در کمتر از دو ساعت شکست داد، در حالی که داریا ساویل در 51 دقیقه با نتیجه 6-1 6-0 زکاریاس را شکست داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *