اولی واتکینز یک مدعی واقعی برای بهترین بازیکن فصل لیگ برتر است | استون ویلا

اسبرخی از هواداران جوان استون ویلا به دلیل بی اطلاعی از حرفه پیتر ویته بخشیده می شوند. ویته آخرین بازیکنی بود که 20 گل در لیگ در یک فصل برای باشگاه به ثمر رساند. رکورد گلزنی ویته بیش از 40 سال است که باقی مانده است، اما احتمال دارد تا قبل از پایان فصل شکسته شود.

اولی واتکینز نوزدهمین گل فصل خود در لیگ را روز یکشنبه در امارات به ثمر رساند تا به طور بالقوه در تابوت چالش قهرمانی آرسنال نقش بسزایی داشته باشد. اگرچه آرسنال تنها دو امتیاز از صدرنشینان فاصله دارد و در شش بازی مانده به بازی باقی مانده است، اما منچستر سیتی بی امان است. این بار فصل گذشته آنها 12 برد پیاپی داشتند تا قهرمانی را تضمین کنند. این اولین مرحله از این سه گانه بود که امسال می خواستند آن را تکرار کنند. با توجه به نحوه بازی سیتی – آنها از زمان شکست خود در ویلا پارک در دسامبر شکست نخورده اند – حمله دیرهنگام واتکینز در روز یکشنبه ضربه بزرگی به تلاش آرسنال برای کسب مدال بود.

واتکینز از زمانی که اونای امری هدایت ویلا را در نوامبر 2022 بر عهده گرفت، فوق العاده بوده است. او در این مدت 32 گل در لیگ به ثمر رساند. فقط ارلینگ هالند (39) بیشتر دارد. هالند و کول پالمر در حال حاضر هر کدام با 20 گل پیشتاز مسابقه کفش طلا هستند، اما واتکینز از روی شانه های آنها نگاه می کند. هیچ بازیکنی از ویا کفش طلای دوران لیگ برتر را نبرده است.

امری ماه گذشته در مورد واتکینز گفت: “من فکر می کنم بهترین ها هنوز در راه است.” گل او در روز یکشنبه بهترین عملکرد ملی پوش انگلیسی تا به حال بود. واتکینز با زمانبندی عالی خود برای ماندن در آفساید و چسباندن به توپ یوری تیلمانز، مارتین اودگارد را قبل از عبور ظریف از کنار دیوید رایا به طرز درخشانی متوقف کرد. به نظر می رسید که لمس دوم او توپ را خیلی دور می کند، اما حتی از چنین زاویه ای تنگ، مهاجم ویلا سه امتیاز را به خوبی تکمیل کرد.

واتکینز هم در لیگ و هم در اروپا پرکار بود و هفت گل در لیگ کنفرانس به ثمر رساند تا ویا را به نیمه نهایی برساند. وقتی در نظر بگیرید که هیچکدام از آنها پنالتی نبودند، فهرست گل‌ها حتی چشمگیرتر می‌شود. داگلاس لوئیز در این فصل برای ویلا در پنالتی بازی کرده است. واتکینز 19 گل بدون پنالتی در لیگ به ثمر رسانده است که حداقل سه گل بیشتر از هر بازیکن دیگری است. در حالی که هالند (4) و پالمر (9) برای افزایش تعداد خود به پنالتی تکیه می کنند، واتکینز چنین تجملی ندارد. این بازیکن 28 ساله باید در بازی باز به حرکات هوشمندانه و تمام کردن با کیفیت خود تکیه کند.

ایکس

واتکینز در این فصل فقط برای ویا گل نمی زند. مسلماً هدف اصلی یک مهاجم این است که توپ را وارد دروازه کند، او این کار را با استاندارد بسیار بالایی انجام می دهد، اما 10 پاس گل نیز داد. هیچ کس به اندازه واتکینز اهداف بیشتری تعیین نکرد و هیچ کس مستقیماً در اهداف بیشتری نقش نداشت (29). او همچنین تنها بازیکنی در لیگ است که در هر دو گل و پاس گل دو رقمی شده است.

جای تعجب نیست که امی مارتینز در مورد احتمال انتخاب واتکینز به عنوان بهترین بازیکن فصل بعد از اینکه ویا یکشنبه آرسنال را شکست داد صحبت می کرد. دروازه بان گفت: “من فکر می کنم اولی باید برنده بازیکن فصل شود.” وقتی برای شش تیم بزرگ بازی می کنید اعتبار بیشتری کسب می کنید، اما اولی با فرصتی که داشت 19 گل به ثمر رساند. این ایده مقداری وزن دارد. این جایزه معمولاً برای برندگان مسابقات قهرمانی رزرو می شود – بازیکنان منچسترسیتی و لیورپول واتکینز که در شش فصل گذشته بر این جایزه تسلط داشت، شایسته است که در کنار فیل فودن، بوکایو ساکا، رودری، هالند و پالمر در گفتگو شرکت کند.

اولی واتکینز برای حضور در یورو برای انگلیس در رقابت است. عکس: تام جنکینز/ گاردین

با نگاهی به تصویر بزرگتر، به زودی توجه به ترکیب گرت ساوتگیت در یورو 2024 معطوف خواهد شد. هری کین مهاجم بی چون و چرای اول تابستان امسال خواهد بود، اما نقش زیرکانه او قابل قبول خواهد بود. عملکرد ایوان تونی در برنتفورد او را مجبور به حسابرسی دیگری کرد. او از زمان بازگشتش به فوتبال بسیار عالی بوده است و اولین گل ملی خود را هنگامی که ماه گذشته به خوبی به جای کین مقابل بلژیک تعویض کرد، به ثمر رساند. از نظر پوشش مشابه برای کین، تونی شاید مناسب تر باشد، اما فرم گلزنی واتکینز و توانایی واتکینز برای وارد کردن دیگران به بازی نشان می دهد که او می تواند یک مرد پیوند دهنده ایده آل برای تیم ملی باشد.

با در نظر گرفتن بازیکنان هجومی در تیم انگلیس (ساکا، فودن، پالمر، جود بلینگهام و جرود بوون)، آنها به راحتی در این فصل به دو رقمی در گل های لیگ رسیده اند. فداکاری واتکینز می تواند برای ساوت گیت ایده آل باشد. او در حال حاضر خود را به عنوان محبوب هواداران ویلا معرفی کرده است و همانطور که امری گفت، بهترین ها هنوز در راه است. تا زمانی که فصل تمام شود، او ممکن است باشگاه را به لیگ قهرمانان اروپا فرستاده و یک جام اروپایی را قبل از رفتن به آلمان برای نمایندگی انگلیس به دست آورده باشد. اما قبل از آن، واتکینز باید چند گل دیگر در لیگ به ثمر برساند تا نام خود را در کتاب های تاریخ ویلا ثبت کند.

تیم منتخب هفته لیگ برتر

با چه کسی گل زد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *