بسکتبال پاریس: بهترین قهرمان BKT یوروکاپ تا کنون


با الکس مولینا / [email protected]

بهترین تیم فصل 2023-24 BKT یورو جام حذفی جام را بالای سر برد. پس از عملکرد فوق العاده خود در فصل عادی، بسکتبال پاریس با غلبه بر Minidelice JL Bourg en Bresse عنوان قهرمانی را به دست آورد و به لطف اولین عنوان اروپایی این تیم، حق بازی در یورولیگ ترکیش ایرلاینز در فصل آینده را به دست آورد.

یکی از موارد نادری که دو تیم از یک کشور برای کسب جام BKT یوروکاپ به مصاف یکدیگر می‌روند، پیروزی پاریس بر تیم فرانسوی یکی از مواردی بود که احساس می‌شد غیر از این نمی‌توانست باشد، زیرا تیم پایتخت فرانسه هدف جدیدی را تعیین کرد. بهترین رکورد زمان در مسابقات. بسکتبال پاریس به لطف پیروزی 2-0 فینال مقابل Mincidelice JL Bourg en Bresse، تیم برتر گروه B فصل عادی، تعادل تقریباً عالی 22-1 را در کل فصل به دست آورده است.

پس از یک بازی 17-1 در فصل عادی (فقط باخت به بشیکتاش املاکجت استانبول)، آنها رکورد جدیدی را در فصل بعد با رکورد کامل 5-0 ثبت کردند. تیمی که بهترین رکورد قبلی در تاریخ BKT یورو جام را داشت، لوکوموتیو کوبان کراسنودار در فصل 15-2014 بود. تیم روسی موفق شد رکورد قابل توجه 19-1 را به دست آورد. پس از 16-0 در فصل عادی و 2-0 کامل در یک هشتم نهایی، آنها در بازی دوم یک چهارم نهایی با نتیجه 79-58 مقابل یونیکس شکست خوردند و در نهایت به دلیل مجموع امتیازات از فصل بعد حذف شدند.

بسکتبال پاریس رکورد قهرمان فصل گذشته دریم لند گرن کاناریا را شکست که در فصل 15-2014 نیز رکوردی را به نام خود ثبت کرد. تیم اسپانیایی که در فینال مغلوب منطقه خیمکی مسکو شده بود، با امتیازهای 15-1 در فصل عادی، 2-0 و 2-0، رکورد بیشترین برد در یک فصل را با مجموع 21 برد شکست. در یک هشتم نهایی تعادلی که آنها دیگر نتوانستند بهبود بخشند زیرا در یک چهارم نهایی و نیمه نهایی 2-0 و در فینال 0-2 شکست خوردند.

بارها دیده ایم که بهترین تیم فصل عادی نمی تواند جام را بالای سر ببرد و نمونه بسیار بارز آن را تجربه می کنیم. از زمان تغییر فرمت، قهرمان فصل عادی یورولیگ ترکیش ایرلاینز هنوز موفق به کسب این عنوان نشده است. اما این بسکتبال پاریس چیز دیگری است و آنها توانستند از ابتدا تا انتها بر رقابت ها مسلط شوند.

تی جی شورت: بهترین از بهترین ها

و کسی بود که نقش بسیار مهمی در موفقیت بزرگ پاریس داشت. واضح است که تی جی شورتز بهترین بازیکن فصل است.

این بهترین بازی او در فصل عادی بود (او سه جایزه MVP تور را به دست آورد و میانگین رکورد لیگ 17.3 امتیاز، 7.6 پاس گل و امتیاز کارایی 22.6 را به دست آورد). بهترین های مرحله یک چهارم نهایی (21 امتیاز، 9 پاس گل و 28 امتیاز کارآمدی در برابر ژوونتوت بادالونا)؛ بهترین های نیمه نهایی (22 امتیاز، 5 ریباند، 6 پاس منجر به گل، 4 توپ ربایی و 28.5 امتیاز کارایی در مقابل شیرهای لندن)؛ این بازیکن که میانگین امتیازات 18.5، 4.5 ریباند، 4.5 پاس منجر به گل و 24 امتیاز کارآمدی را به دست آورد که در فینال بهترین بودند، هیچ امیدی به بورگ نمی دهد.

اگرچه اولین فصل او در جام اتحادیه BKT بود، اما شورتز در 23 بازی میانگین 18 امتیاز، 3.4 ریباند، 7.3 پاس منجر به گل، 1.9 توپ ربایی و 23.4 امتیاز کارایی داشت و این چیزی است که فصل او را بسیار قابل توجه می کند: شورت نه تنها بهترین است. همه بازیکنانی که امسال بازی می کنند از بهترین بازیکنان تاریخ BKT EuroCup پیشی گرفته اند.

میانگین PIR 2023-24 او از 22.8 مایکل رایت بیشتر است. این بدان معناست که شورت در حال حاضر بهترین میانگین PIR را برای 22 فصل مسابقات دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *